Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Kan höra med komplett och inet imorgon vad det finns för möjligheter. Så får vi planera ihop något efter vad dom har eller inte har att erbjuda

Låter mycket bra det! Tycker det låter som en skoj idé!

Pm:a mig om du behöver hjälp med något!

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen och förslagen.
Kommer mer info så fort ja pratat med dem

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Tänker ni på att man ska ha ett samlat evenemang eller att var man ska sitta i sin egen håla med samma hårdvara?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Lättast är ju hemma så blir det inga resekostnader.
Sen får varje person validera överklockning. Vilket är enkelt och går snabbt

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Låter kul, jag och min trogna 2500k är på!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett tips vore om ni kan sätta ett datum efter att ha bestämt er för vilken väg ni skall ta. Jag är jättegärna på, men alla mina "lekburkar" är uppe i Stockholm. Det enda jag har här tillgodo har inte ström eller kylning nog för att få upp till några vettiga klockfrekvenser. Jag skulle ju eventuellt kunna få ner en lekburk till mig om det inte är så att datumet för detta är redan nu i veckan.

Permalänk
Medlem

Datum blir satt när det finns minst 25st personer som är intresserade.
Som det ser ut nu så verkar det inte bli några större problem dock.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Visst, I'm in. Skulle vara kul att se just hur långt jag kan trycka min 955:a. Funderar på att byta processor snart, så en sista vild överklockning skulle ju inte skada.

Permalänk

Ligger en P4:a 3,2Ghz som väntar på att grillas, har tre moderkort med sockel 775.
Väntar bara på starttecken.

Permalänk

hade vart häftigt och se vad min upplåsta phenom x2@x4 kan klocka klockar ganska bra nu och har mer att ge då den bara ligger på 1,45v och 53grader på luft fast funderat på att ha kvar den ett tag till så känns inte givande och köra sönder den

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Men hur tänker du med processorerna. Ska alla ha samma eller kan man sitta o klocka upp sin sandy bridge till 5ghz?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

sb till 5ghz är väl ingen större bedrift ???

Permalänk
Medlem

Är det inte lättast om alla bara klockar med vad dem har och så bedömer jury/domare vilken klock som är mest respekt
Vem som kommer med den största prestationen helt enkelt...

Permalänk
Medlem

Det som kommer hända är att jag jämför varje persons överklockning på Hwbot för att sedan se hur den personens överklockning står sig.

I det fallet så kan man ta vilken CPU man än har liggandes hemma.

Men vi måste välja någon form av kylning. Luft är min första tanke.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Så jävla på 500kr är rimligt för allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Så jävla på 500kr är rimligt för allt

Vinsten kan bli 1.000:- om vi får ihop några stycken. Som det ser ut nu så verkar det realistiskt faktiskt

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Det som kommer hända är att jag jämför varje persons överklockning på Hwbot för att sedan se hur den personens överklockning står sig.

I det fallet så kan man ta vilken CPU man än har liggandes hemma.

Men vi måste välja någon form av kylning. Luft är min första tanke.

Om man är fri att välja vilken CPU man vill är det väl inte mer än logiskt att man får välja vilken kylning man känner för? Det bör ju räknas in i bedömningen. T ex om två olika personer gör en identisk överklockning varav ena kör vatten och andra luft så borde sistnämnda vara av större värde.

Permalänk
Medlem

Enligt mig bör det ju vara så att alla ska ha samma cpu, kylare fast moderkort/ram får man välja valfri av

Permalänk
Medlem

Kanske är med, har en p4 3.4 med HT som kanske är villig, måste bara skaffa en vettigt s775 kort och bra kylning, hade gärnat vela testa torris men har varken pott eller liknande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Om man är fri att välja vilken CPU man vill är det väl inte mer än logiskt att man får välja vilken kylning man känner för? Det bör ju räknas in i bedömningen. T ex om två olika personer gör en identisk överklockning varav ena kör vatten och andra luft så borde sistnämnda vara av större värde.

Jo iofs
Bra tänkt.

Så lite kortfattat: Valfri CPU samt kylning.
Skulle samtliga gå med på det?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Jo iofs
Bra tänkt.

Så lite kortfattat: Valfri CPU samt kylning.
Skulle samtliga gå med på det?

mja inte så bra, föredrar samma cpu + kylare fast moderkort/ram är valfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Enligt mig bör det ju vara så att alla ska ha samma cpu, kylare fast moderkort/ram får man välja valfri av

Om man t.ex jämför en 2600k på 4.5ghz, en i7 920 på 4.0 och en Pentium 3 på 1800 så vinner ju dock Pentium 3an.

Ju sämre kylning man har ger ju självfallet mer poäng än t.ex vatten.
Så det skulle gå.jämnt ut ändå

Om vinsten ligger på 1.000:- så kan jag inte kräva att någon först ska behöva köpa hårdvara för flera hundra

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Jo iofs
Bra tänkt.

Så lite kortfattat: Valfri CPU samt kylning.
Skulle samtliga gå med på det?

Testa ring och kolla om vi kan få massrabatt om alla köper samma prolle och moderkort det är ju det bästa tycker jag. Då har alla samma chans.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

klart ja e på

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Testa ring och kolla om vi kan få massrabatt om alla köper samma prolle och moderkort det är ju det bästa tycker jag. Då har alla samma chans.

Väntar svar fortfarande så vi får se idag.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är att överklocka fusion, men http://www.inet.se/artikel/1902001/asrock-e350m1-fusion kostar ju under 1000-lappen?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Vet inte hur det är att överklocka fusion, men http://www.inet.se/artikel/1902001/asrock-e350m1-fusion kostar ju under 1000-lappen?

fast 1000kr är hyfsat mycket mer än 500kr, så då måste priset ökas och vet inte vad TS tycker om det

Permalänk

jag har tillgång till alla intel socklar sammt alla cpuer man kan tänka sig

S1366, S1155, S1156, S775 u name it

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

jag har tillgång till alla intel socklar sammt alla cpuer man kan tänka sig

S1366, S1155, S1156, S775 u name it

haha bara GGa nu då xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

jag har tillgång till alla intel socklar sammt alla cpuer man kan tänka sig

S1366, S1155, S1156, S775 u name it

vågar man vara med när du är me o_o