Intel core i7 920 Överclocknings problem

Permalänk

Intel core i7 920 Överclocknings problem

Halloj gott folk , jag har stött på ett litet störande problem när jag överclockar min i7a har kört den på 3.0 ghz nu ett bra tag men prövade att höja bclken snäppet högre i går till 165 = 3.3 ghz allt fungerar fint men min " System speaker " börjar göra 1 klickande ljud varje gång jag bootar upp datorn och sen 1 pip ljud som vanligt och sen märkte jag att det tar lite längre tid att boota med.Sitter på moderkortet GA-EX58-UD3R och kör en vcore på 1.7500v , det här klick ljudet uppstår bara om jag ökar bclken vad kan det bero på någon som har en aning? är det något man ska vara rädd över eller är det här bara normalt att " system speakern " gör 1 klick ljud när man ökar bclken ?

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är ute o cyklar men är inte det en väldigt hög vcore?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Avstängd

1.75V på din cpu? Beroende på din kylare så brukar 1.4 Volt i regel vara en lagom smärtgräns för vanliga kylare. (vid ~4GHz för 1366)

Permalänk
Medlem

Jag kör 1.2 på 3.8...

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

ursäkta mig hörni volten är på 1.152v , men det är inget me volten som gör att det kommer klick ljud från " system speakern " det är när jag höjer BCLKen vet ni vad det kan bero på att " system speakern " ger ifrån sig ett elektriskt klick ljud typ ?

Visa signatur

Whazzaaaaah