Asus tar sig an Alienware med den stationära gamingmaskinen ROG CG8565

Permalänk
Melding Plague

Asus tar sig an Alienware med den stationära gamingmaskinen ROG CG8565

Asus släpper en stationär speldator i serien Republic of Gamers med överklockad processor, vattenkylning och Geforce GTX 590, som ställs på direkt kollisionskurs med modeller från företag som Alienware, Origin och Voodoo PC.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Löjligt pris.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Vad hände här?!
Lådan är ful som stryk, och datorn kostar i överkant..

EDIT:
Älskar bilden där det är en pratbubbla och står "Power button"
Jävligt hightech med en Strömknapp xD

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk

Typiskt schweindyr, men bra att de ger sig in i gamet. Det finns alltid dem som ska köpa färdiga speldatorer.

Permalänk
Avstängd

Den är svindyr, men antagligen billigare än Alienware's motsvarande

Oavsett vad så har väl inte Alienware överklockningmöjligheten som finns med här?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Ser bättre ut än fula Alienware, men det var inget vackert bygge, ujuj. Ser ut som lådan har ett massivt underbett på bild två

Permalänk
Medlem

Överklocknings knapp på framsidan av chassit känns väldigt 90-tal

Permalänk
Medlem

Fniss, detta poängterar ytterligare asus p12-inriktning. Ingen seriös, varken p12 eller överklockare köper ett färdigt paket med prylar för sanslösa pengar. Halva poängen med bygg-datorer är att bygga dom själv och sedan leta fina exemplar av processorerna och sedan överklocka dom. Som att säga man har ett "hantverk" på Ikea när det är barnarbete med löpande band-principen...

Kanske är bra att alienware osv får konkurans iof. Asus tenderar att vara ett populärt märke bland kidsen så det kanske säljer, vad vet jag

Permalänk
Medlem

Burken ser ju grymt fet ut ;D Clean som fan.
Men priset var väl lite väl saftigt.
Men nog finns det alltid okunnigt folk som inte kan / orkar bygga själv.

Permalänk
Medlem

Vågat att sätta en prislapp på 27 500 kr. Jag trodde Apple hade patent på att ta överpriser, nu kanske Apple stämmer Asus också.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vågat att sätta en prislapp på 27 500 kr. Jag trodde Apple hade patent på att ta överpriser, nu kanske Apple stämmer Asus också.

kunde inte sagt det bättre själv

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Fulaste lådan jag någonsin skådat ärligt talat..

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk

För ett sånt överpris kan man ju vara tacksam att de inte använder föråldrad hårdvara som somliga andra märken. Alienware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vågat att sätta en prislapp på 27 500 kr. Jag trodde Apple hade patent på att ta överpriser, nu kanske Apple stämmer Asus också.

Där fick du fan till den, mwhaha!

Chassit är väl acceptabelt, men inte mer än det.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör lådan så ful? Jag tycker den är riktigt clean, skulle vara trevligt om man bara kunde köpa den.

Det gnälls på Alienware ätt de är p12, och nu när Asus släpper en hyffsat stilen maskin så ser den också p12 ut? Hur fan ska den se ut för ätt ni ska vara nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Överklocknings knapp på framsidan av chassit känns väldigt 90-tal

Turboknapp <3

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

För att vara gamerchassi så var det ballt. Stealth är det första jag tänker på och öven om det är kantigt och så är det ändå rätt cleant och ser elakt ut. Jag gillar den.

Priset... Alltid finns det folk med för mycket pengar och för lite kunskap och med tanke på Apples framgångar är dom många.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

billigare med rejäla komponenter om man jämför för med alienware iaf skulle dock aldrig själv få för mig o köpa nått sånt här

Permalänk

Som sagt kolla de flesta alternativen alienwares datorer för samma peng har väl fortfarande gamla usla grafikkort. Överpris; ja. Men det år så gott som standard när det gäller den typen av datorer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hund:

Vågat att sätta en prislapp på 27 500 kr. Jag trodde Apple hade patent på att ta överpriser, nu kanske Apple stämmer Asus också.

Det finns ju, till skillnad från Apples skräp, bra hårdvara i den maskinen. Även om 27 500 kr definitivt är i överkant.

För den som undrar så sitter det ju t.ex ett halvdassigt mobilt grafikkort i alla stationära Imac datorer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker den där burken ser riktigt trevlig ut, men håller med redaktionen att det är roligare att bygga själv.
Men det där chassit skulle jag inte sagt nej till.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Överklocknings knapp på framsidan av chassit känns väldigt 90-tal

Skulle vilja se din dator från nittiotalet med en överklockningsknapp i chassiet

Men jag tycker den ser najs ut! Har man pengar och vill ha en monsterdator med hög coolhetsfaktor som fungerar utan krångel, varför inte?

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vågat att sätta en prislapp på 27 500 kr. Jag trodde Apple hade patent på att ta överpriser, nu kanske Apple stämmer Asus också.

+1

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Roade mig med att göra en inköpslista på Komplett. Blev lite billigare iaf.

Länk

Edit: Kom på att jag glömde OS

Edit 2: Lagt till OS och annan optisk enhet.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

Horribel låda

Permalänk
Inaktiv

Första intrycket......EWW!

Permalänk
Medlem

För 27500kr skulle ja kunna köpa... .. . En bättre bil till mej själv!!:D

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Stilren för att vara "1337ultrasuperdupergamer" men inte stilren annars.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Svanto:

Roade mig med att göra en inköpslista på Komplett. Blev lite billigare iaf.

Länk

Inte visste jag att FD D R3 hade en slimeline slot.

Permalänk
Medlem

Nja. Har sätt bra mycket snyggare lådor, men då även en hel del fulare. Men priset va? Som någon sa, snart stämmer väll Apple dom för att dom har patent på överpriser. Även fast det är överpris på den här saken så är det inte lika illa som Apple's FruktProdukter. Tycker lite synd om dom som köper den här bara och sedan upptäcker att priset inte är motiverat.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841