Permalänk
Medlem

Trasigt nätagg?

Hej! Igår när jag skulle gå ifrån datorn så stoppade jag den i viloläge, när jag senare kom tillbaks till datorn för att "klicka" igång den så hände inget. Jag startade datorn på knappen och direkt så började den att "pipa". Kollade alla fläktar osv men alla snurrade trodde jag iaf, senare när jag kom in i windows så började de att pipa ännu mera och jag kollade nätaggs fläkten och det var den som hade stannat. Startade om datorn direkt och då snurrade fläkten till nätagget. Fast vad jag tror ser det ut som att den snurrar väldigt väldigt sakta så jag vet inte hur jag ska åtgärda detta, om ni tycker att jag ska byta ut agget mot ett nytt eller ska jag fortsätta köra med det som jag har nu dvs Antec Earthwatts 500W, Det följde med till mitt Antec Sonata III chassi. Har haft det sen julen 2008 så det kanske är lite slutkört eller? , Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Man kan ta ut nätagget, plocka ut fläkten göra rent den o smörja den lite, gjorde så med min förra som jag inte hade rört på säkert 2 år, funkade ett år till. Men kanske smidigare o köpa ny:-), men dyrare:-(

Visa signatur

If I Only Could See