Hur många PCI-sladdar?

Permalänk
Medlem

Hur många PCI-sladdar?

Hej!

Har sedan en tid tillbaka kört med ett dubbel-GPU-kort (4870x2)

Uppgraderade nyligen och köpte upp mig på två 6950or

Jag såg ett problem senare efter installation... Mitt Nätagg har bara 2 stycken PCI-sladdar. En 6 pin och en 6+2 pin.

i mitt x2 behövde man både 6+2 och 6 pin kontakterna i. Jag trodde i min enfald att det skulle fungera att ha en sladd per kort nu med mina två 6950.

Frågan är: Måste jag ha båda 6 pin i ett och samma 6950 för att det ska fungera? Om jag måste det, går det få tag i någon grenkontakt eller något så man kan dela upp så jag får två till PCI sladdar?

Hur gör alla andra som kör Crossfire??

Tack för snabba svar!

MVH Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Degener:

Frågan är: Måste jag ha båda 6 pin i ett och samma 6950 för att det ska fungera?

Ja.

Skrivet av Degener:

Om jag måste det, går det få tag i någon grenkontakt eller något så man kan dela upp så jag får två till PCI sladdar?

Nej.

Skrivet av Degener:

Hur gör alla andra som kör Crossfire??

Har nätagg med fler sladdar eller kör med Molex > PCI 6-pin kablar. Brukar följa med grafikkorten.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Tack! Fick tyvärr inte med någon Molex... Nu vet jag i alla fall.

Permalänk
Hedersmedlem

Att skapa flera trådar om samma ämne, så kallad korspostning är inte tillåten. Läs våra regler, specifikt §3.3.

*Tråd låst.*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro