Köpte ny dator men köpte en dålig kylare till processorn

Permalänk
Medlem

Köpte ny dator men köpte en dålig kylare till processorn

Köpte helt ny dator i delar, självklart så köpte jag en fläkt vilket för mig vart självklart men när jag pratade med lite polare sa dom att jag måste ha en vatten kylare till min setup eftersom jag vill klocka de mesta.

i7-2600k
GTX 590
8gb Ram

Min fråga är Behöver jag verkligen en? vad ska man i så fall köpa? corsair h80 verkar aningen bra eller iallafall vad jag hört.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vad köpte du för luftkylare då?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du använt den eller ligger den fortfarande i kartongen? Har du monterat den är det väl bara att prova använda den. Jag kör själv föregångaren och är nöjd. Har gått bra att klocka utan att värmen stigit i höjden alltför mycket. Men har du inte monterat den och är beredd att lägga mer pengar så kan du givetvis göra det. Tyvärr har jag inga tips då jag inte provat någon annan än den jag har.

Permalänk
Medlem

Alltså man kan clocka en i7-2600k på luft till i alla fall 4.5-4.8 GHz, man behöver inte vattenkylning, visst det är lägre temperaturer med vattenkylning. Du kan köra luftkylning eller skaffa en H80 som du skrev, men en bra luftkylare skulle nog vara Noctua NH-D14. Du kan köra med precis vad du vill.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk

Jag kör en likadan kylare som denna och ligger på 55-60 som max i prime95 i 4.2 GHz

Visa signatur

Magnus
Asus Sabertooth, 2600K @ 4 GHz, Arctic Freezer 13, 8 Gb Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz, Fractal Design Tesla 650 W 80+, Gigabyte 660 TI OC och detta sitter i en lådan Core 3000 från Fractal Design.

Permalänk
Medlem

ok, Men tror jag köper en vattenkylare pga mitt dåliga Chassi, Som är ganska ljud isolerat. ja den är monterad men 250kr är inget att gråta om.