H2 NZXT Chassit för en gamingdator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

H2 NZXT Chassit för en gamingdator?

Jag ska plocka ihop en ny gamingdator för att det ska gå bra ihop med skyrim och bf3. Jag är ganska ny på det här med att bygga datorer, men tror ni att NZXT H2 burken håller gamingkomponenter bra?

Intel® Core™ i7-2600K - ASUS P8Z68-V PRO - Corsair Vengeance 1600MHz 8GB - Asus 7970 DirectCUII - Corsair AX 850W PSU - Fractal Design Arc Midi Tower

Qpad MK 80-Pro - Logitech G400 - Benq XL2420T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Space-Penguin:

Jag ska plocka ihop en ny gamingdator för att det ska gå bra ihop med skyrim och bf3. Jag är ganska ny på det här med att bygga datorer, men tror ni att NZXT H2 burken håller gamingkomponenter bra?

Jag kör på det chassit,jävlar vad jag älskar chassit!
Enda "nackdelen" är att det inte finns någon fläktplats på sidan av chassit..om man kör crossfire/sli så skulle det behövas en fläkt där.
I övrigt ett mycket bra chassi,rekommenderar verkligen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

Det har inte så bra luftflöde om du tänkt trycka in riktigt varma komponenter, men verkar väl trevligt annars!

Satsar du på typ 570 eller 6970 eller högre (eller SLI/CF) skulle jag överväga en annan burk.

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2009

Jag funderar att införskaffa detta chassi med, ser otroligt trevligt ut, speciellt efter att sett recensionen här på swec.
Tror inte tyngre hårdvara är ett problem(tyngre = highend) med undantag för sli/crossfire pga att det ej finns möjlighet för insug vid chassisidan men med endast ett kort tror jag detta kan vara ett underbart chassi att ha och göra med.

Jag gillar datorspel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av hoan:

Jag funderar att införskaffa detta chassi med, ser otroligt trevligt ut, speciellt efter att sett recensionen här på swec.
Tror inte tyngre hårdvara är ett problem(tyngre = highend) med undantag för sli/crossfire pga att det ej finns möjlighet för insug vid chassisidan men med endast ett kort tror jag detta kan vara ett underbart chassi att ha och göra med.

Jag kör med st 6870 i detta chassit,det är absolut inga problem.
En fläkt i sidan hade varit bra,men det funkar bra ändå som sagt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Tunezz:

Jag kör med st 6870 i detta chassit,det är absolut inga problem.
En fläkt i sidan hade varit bra,men det funkar bra ändå som sagt

Fast nu är ju HD6870 ett rätt effektsnålt kort, med effekthungrigare kort kan man nog känna av att flödet är lite klent:
http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx...

Men för ett singlekort eller effektsnåla dubbelkort är det absolut inga problem.

~Pelle~