Smidigaste och bästa kylning till I52500K?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pålsboda
Registrerad
Jan 2002

Smidigaste och bästa kylning till I52500K?

Ska nu beställa ny processor, moderkort och minnen. Dock är jag enormt less på krångliga och enorma kylanordningar. Dessutom avskyr jag den extremt jobbiga varianten med pushpins eller vad den kallas. Alltså, vad är det smidigaste i kylväg som dock pallar med överklockning och kyler bra? Har kollat lite på Corsair Cooling Hydro H60 CPU-kylare...

Fractal Design Node 304, i5 4690K@4.3ghz, Gigabyte Windforce OCx2 GTX 1070, Crucial DDR3 1600mhz 16GB, OCZ ARC 100 256GB SSD, WD Black 1TB, MSI z97i AC mIXT. Audient ID14, EVENT 20/20 BAS. AOC q2963Pm, IPS, 21:9 Ultrawide. Asus ZenBook UX32LN, MacBook PRO Retina 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

H100 kanske om du har plats vill säga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Noctuas d14 har nog den enklaste fäst anordning jag har sett på väldigt länge.
Men visst den är ju inte direkt liten men har kvalite som få andra kylare.
http://www.youtube.com/watch?v=Djki8c31Dqs&hd=1 för att kolla in monteringen på d14.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byn
Registrerad
Jun 2005

Jag kör det jag har i min sign.

Efter 1 timme i Prime så var max temp 68 grader på en av kärnorna.

Jag ser ner på folk som ser ner på folk...