Permalänk

Undvika Origin?

Tja! Jag kanske bara är lite paranoid, men tycker inte om att EA kan kolla igenom min dator hur som helst.

Så jag tänkte nu kolla om någon har en vettig idé på hur man kan komma runt det?

Jag tänkte att om man gör en ny "profil" på datorn, och sätter Lösenord på sin vanliga och blockar den nya profilen från att göra massa grejer, borde inte det också blocka Origin från att läsa av ens dator?

Går det ej så är det väl bara att köra ändå antar jag

Visa signatur

Stationär Dator: Fractal Design Define R3 Black Pearl, Chieftec Super Series 650W, i7-950 Quad Core 3,06Ghz, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6G, HIS Radeon HD 6950 2GB, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB och Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB. Laptop ASUS ZENBOOK UX32VD 13,3" HD Mobil: Nokia Lumia 800 & Samsung Galaxy Slll

Permalänk

Rätta mig om jag har fel, men dom tog la bort den saken i avtalet pga väckte ganska stora diskussioner på internet?

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Gjorde dom det? Har inte varit så uppdaterad i frågan, trodde det var samma saker som gällde Sjukt skönt om jag har fel!

Visa signatur

Stationär Dator: Fractal Design Define R3 Black Pearl, Chieftec Super Series 650W, i7-950 Quad Core 3,06Ghz, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6G, HIS Radeon HD 6950 2GB, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB och Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB. Laptop ASUS ZENBOOK UX32VD 13,3" HD Mobil: Nokia Lumia 800 & Samsung Galaxy Slll

Permalänk

Yes,

http://www.gamespot.com/pc/action/battlefield-3/news/6331203/...

Rättelse:

Dom tycks fortfarande ha tillgång till din dator-information, men dom har inte rätt att sälja den. Men som allt annat kan allt förändras..

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Grymt! Fan va skönt

Visa signatur

Stationär Dator: Fractal Design Define R3 Black Pearl, Chieftec Super Series 650W, i7-950 Quad Core 3,06Ghz, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6G, HIS Radeon HD 6950 2GB, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB och Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB. Laptop ASUS ZENBOOK UX32VD 13,3" HD Mobil: Nokia Lumia 800 & Samsung Galaxy Slll

Permalänk
Medlem

Dom får gärna läsa allt jag har på min dator...dvs ingenting.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

om dom nu skulle kolla igenom datorn..dom gör inte det bokstavligen, utan dom kollar graffe, cpu, moderkort, operativsystem, prestanda,. precis som många andra spel gjort tidigare som ni godkännt..men ingen tog upp det då för folk var lugnare förr på sånt o inte brydde sig, och bara för att dom får tillåtelse att titta så gör dom inte det heller troligen..visst är du en storfuskare kanske dom kollar upp just DIG som fuskar och hur han fuskar..vilket program han använder till det...alla andra har sitt på det torra. samma sak som att det vart lagligt för dom o avlyssna samtal,har ni tagit bort alla era telefoner nu? sitter dom o avlyssnar? ja endast om dom har nått mot nån misstänkt person bara dvs kriminella tex..vanliga svenssons sitter dom inte o lyssnar av utan anledning. så jisses..kom igen. folk har blivit äckligt paranoida på senaste.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Nja, de kollar mer än bara din hårdvara. De kollar vilka program du använder, installerar och avinstallerar, din internetanvändning, vilka sidor man besöker etc. Detta är kopplat till MAC adressen och IPnumret som de också kollar och lagrar. I mitt tycke en rätt invasiv undersökning som potentiellt skulle kunna användas till allt möjligt.

We and agents acting on our behalf do not share information that personally identifies you without your
consent, except in rare instances where disclosure is required by law or to
enforce EA’s legal rights.

Det enda de verkar ha ändrat på efter kritiken är att de inte ska sälja informationen de samlar in till tredje part.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Och samma skit står nog säkert på din PunkBuster, Windows och Steam EULAn men ingen verkar bry sig ett dugg.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Kommer man kunna blocker portar eller motsvarande för att hindra att informationen kommer till EA?

Skickades från m.sweclockers.com

Brott mot §7 i reglerna.
Permalänk
Medlem

Helt otroligt vad folk har blivit paranoida. Spelar det någon roll om Kalle Svensson på Dice sitter och kollar vad du gör på din dator? Vad tusan spelar det för roll? Du kommer aldrig träffa honom IRL ändå (högst troligt).

Permalänk
Medlem

Det är i princip samma som Steam, så oroa dig inte.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Lordh:

Helt otroligt vad folk har blivit paranoida. Spelar det någon roll om Kalle Svensson på Dice sitter och kollar vad du gör på din dator? Vad tusan spelar det för roll? Du kommer aldrig träffa honom IRL ändå (högst troligt).

Det är inte det som man stör sig på utan att datan kan hamna så mycket högre. Dice har antagligen inte resurser och intresse av att gå igenom alla sina spelares data men när stora företag som Electronic Arts har tillgång så känns det mer som att eftersom dom kan kolla vad man gör så kan dom hitta anledning till att göra det. Att tro dom bara vill väl mot integriteten är att vara naiv.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Lordh:

Helt otroligt vad folk har blivit paranoida. Spelar det någon roll om Kalle Svensson på Dice sitter och kollar vad du gör på din dator? Vad tusan spelar det för roll? Du kommer aldrig träffa honom IRL ändå (högst troligt).

Helt otroligt vad du är naiv skulle jag snarare vilja påstå. Att du inte verkar värdera ditt eget privatliv är också anmärkningsvärt.
Du anser alltså att det är helt okej att EA får fri insyn i vilka processer som datorn har igång, vilka program och applikationer som finns installerade, hårdvara. Tycker du skall ta en riktig funderare på varför de skall ha rätt till det från första början.

Är det såhär datorn är tänkt att fungera om några år tro?

Citat:

2. Consent to Collection and Use of Data.
You agree that EA may collect, use, store and transmit technical and
related information that identifies your computer (including the Internet Protocol
Address), operating system, Application usage (including but not limited to
successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral
hardware, that may be gathered periodically to facilitate the provision of software
updates, dynamically served content, product support and other services to you,
including online services. EA may also use this information combined with
personal information for marketing purposes and to improve our products and
services.
We may also share that data with our third party service providers in a
form that does not personally identify you. IF YOU DO NOT WANT EA TO
COLLECT, USE, STORE, TRANSMIT OR DISPLAY THE DATA DESCRIBED IN
THIS SECTION, PLEASE DO NOT INSTALL OR USE THE APPLICATION.
This and all other data provided to EA and/or collected by EA in connection with
your installation and use of this Application is collected, used, stored and
transmitted in accordance with EA’s Privacy Policy located at www.ea.com. To
the extent that anything in this section conflicts with the terms of EA’s Privacy
Policy, the terms of the Privacy Policy shall control.

Det står öppet att de tänker använda informationen de samlar in om dig för att skräddarsy marknadsföring med mera. Vad fan hände med att betala 500 spänn för ett schysst lir, "no-strings strings attached"? Det existerar tamigfan inte längre. Man ska bombarderas av pop-ups för nya spel via origin och steam. För att ytterligare klargöra, som tack för att man köpt ett spel ska man behöva utstå mer reklam. FUCK THAT. Det är fan inte okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonPulpito:

Helt otroligt vad du är naiv skulle jag snarare vilja påstå. Att du inte verkar värdera ditt eget privatliv är också anmärkningsvärt.
Du anser alltså att det är helt okej att EA får fri insyn i vilka processer som datorn har igång, vilka program och applikationer som finns installerade, hårdvara. Tycker du skall ta en riktig funderare på varför de skall ha rätt till det från första början.

http://pactlab-dev.spcomm.uiuc.edu/drupal/2009cmn280/sites/ed...

Är det såhär datorn är tänkt att fungera om några år tro?

Det står öppet att de tänker använda informationen de samlar in om dig för att skräddarsy marknadsföring med mera. Vad fan hände med att betala 500 spänn för ett schysst lir, "no-strings strings attached"? Det existerar tamigfan inte längre. Man ska bombarderas av pop-ups för nya spel via origin och steam. För att ytterligare klargöra, som tack för att man köpt ett spel ska man behöva utstå mer reklam. FUCK THAT. Det är fan inte okej.

We may also share that data with our third party service providers in a
form that does not personally identify you.

Står klart och tydligt. Om nu Electronic arts vill förbättra sin marknadsföring med hjälp av vilka hemsidor jag besöker samt vilken hårdvara jag har, jag tror inte det har någon betydelse att det kommer införas mer reklam. Enda funderingen är just varför. Är det marknadsföring så säger jag, go ahead.

Permalänk
Medlem

Orka att folk bryr sig.. Är typ så på alla tjänser,spel, applikationer etc. Är man så paranoid så har man antingen något på datorn man inte bör ha eller inte fattat att typ alla har detta. Vill man undvika allt detta. Flytta ut i skogen under en sten så ska du se att ingen övervakar dig.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Orka att folk bryr sig.. Är typ så på alla tjänser,spel, applikationer etc. Är man så paranoid så har man antingen något på datorn man inte bör ha eller inte fattat att typ alla har detta. Vill man undvika allt detta. Flytta ut i skogen under en sten så ska du se att ingen övervakar dig.

Fast om man har fått något EA spel på mindre lagliga metoder, så har man rätt att noja fast då får man skyla sig själv...
Men gör som mig, kör via sandbox

Permalänk
Medlem

Jösses då.. stämmer ens hälften av vad jag läst här så blir det att avboka BF3 för min del.. Dags att lusläsa vad den skriver där.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

ähhh vad tror ni kommer hända??? eftersom ni är så paranoida så lär ni har nått skumt för er..vad tror ni dom kommer göra igentligen va? tänker efter ett par gånger extra..seriöst. och det dom delar ut är ANONYMT till andra företag..det dom lämnar ut är tex vad genomsnittet sitter på för hårdvara tex.. kan inte säga ett specifikt spel just nu..men är helt hundra på att sånt här har folk accepterat flera gånger om utan tjafs..har det hänt nått? nej exakt..visst bra o visa vad man tycker ibland..men till detta..bara löjligt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jösses då.. stämmer ens hälften av vad jag läst här så blir det att avboka BF3 för min del.. Dags att lusläsa vad den skriver där.

Men snälla, kolla på avtal till många andra stora tjänser ska du se att typ 90% har liknande avtal.

Skrivet av Andyah:

ähhh vad tror ni kommer hända??? eftersom ni är så paranoida så lär ni har nått skumt för er..vad tror ni dom kommer göra igentligen va? tänker efter ett par gånger extra..seriöst. och det dom delar ut är ANONYMT till andra företag..det dom lämnar ut är tex vad genomsnittet sitter på för hårdvara tex.. kan inte säga ett specifikt spel just nu..men är helt hundra på att sånt här har folk accepterat flera gånger om utan tjafs..har det hänt nått? nej exakt..visst bra o visa vad man tycker ibland..men till detta..bara löjligt.

Precis, folk som reagerar på detta måste ju gömma något xD Vill man vara säker, använd inte internet.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Vi är inte paranoida. De som har anledning att vara det vidtar säkert som du skriver, åtgärder för att deras känsliga data inte skall komma ut. Dessutom vet vi inte exakt vad för information Origin hämtar. Det är ju fullt möjligt att de hämtar mer information än de själva vill avslöja. Det är inte på något vis paranoia att tänka så, snarare realistiskt.

Kan någon ge ett vettigt argument till varför EA ska ha rätt till att kolla upp alla uppgifter? Varför man ska avsäga sig del av sin integritet? Jag har inte sett ett enda argument hittils. Argument som "jag har inget att dölja" eller "ni bara gnäller" faller platt för det är inget argument.

Och jag personligen tycker det är skruvat att man ska behöva utsättas för övervakning för att man har betalat för ett spel. Det är inte okej att de ska hävda rätt att gå igenom datorns innehåll, de har inte att göra med det helt enkelt. Det är inte okej. Det är en principsak.

Edit: EA hade kunnat välja en annan approach: Två knappar i en rullgardinsmeny där det på den ena står "Send hardware information" och den andra "Send application information".

Permalänk

Tycker att inställningen "vem bryr sig" "man behöver inte va orolig om man inte döljer nåt" osv. är oroväckande. Vem bryr sig om FRA lyssnar av vart enda ord man skriver på nätet/pratar i telefon/sms.

Jag bryr mig för jag värnar om min personliga integritet, hur skulle ni gilla om all post (nu används ju inte snigel-post knappt längre men det är inte poängen)öppnades och lästes igenom tex? Det är lite samma sak fast det känns inte så farligt för det blir mindre konkret.

Permalänk

Alla onda saker händer inte på en gång, detta är bara en del i allt. Om det nu är ont att ha ett övervakningssamhälle då man får böter av att gå mot rött ljus bara för att en kamera ser en, eller inbyggda hastighetsmonitorer i bilar som skickar data direkt till ordningsmakten så fort vi överträder hastighetsbegränsningen. Men om 20 år så är det nog verklighet om vi accepterar alla avtal och "intrång" i våran personliga sfär. En gradvis ökning märker ingen mer än oss foliehattbärare men frågan är bara varför EA ska få tillgång och inte bara Dice till våra datorsystem om spelet kraschar och man skickar in en rapport. Vad säger att dom inte samlar in data så fort vi kör igång BF3...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Alla onda saker händer inte på en gång, detta är bara en del i allt. Om det nu är ont att ha ett övervakningssamhälle då man får böter av att gå mot rött ljus bara för att en kamera ser en, eller inbyggda hastighetsmonitorer i bilar som skickar data direkt till ordningsmakten så fort vi överträder hastighetsbegränsningen. Men om 20 år så är det nog verklighet om vi accepterar alla avtal och "intrång" i våran personliga sfär. En gradvis ökning märker ingen mer än oss foliehattbärare men frågan är bara varför EA ska få tillgång och inte bara Dice till våra datorsystem om spelet kraschar och man skickar in en rapport. Vad säger att dom inte samlar in data så fort vi kör igång BF3...

Väldigt bra poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Tycker att inställningen "vem bryr sig" "man behöver inte va orolig om man inte döljer nåt" osv. är oroväckande. Vem bryr sig om FRA lyssnar av vart enda ord man skriver på nätet/pratar i telefon/sms.

Jag bryr mig för jag värnar om min personliga integritet, hur skulle ni gilla om all post (nu används ju inte snigel-post knappt längre men det är inte poängen)öppnades och lästes igenom tex? Det är lite samma sak fast det känns inte så farligt för det blir mindre konkret.

Grejen är ju att det spelar ingen roll vad vi vill. Samhället blir mer och mer övervakat, och dem vet att dem kan göra det pga att alla är beroende av olika saker som internet tex. Man använder det ändå. Sen tror jag knappast EA gör något olagligt med infon, som sagt inte bara EA som hämtar info. För det som är "roligt" att alla verkar ha hakat fast på just EA. Finns många som göra detta och har gjort länge utan att folk brytt sig. Själv klart vill jag inte att dem ska söka igenom min dator men vad har jag att säga till om? Sluta använda sociala tjänser helt och hållet?

Därav tycker jag att folk är lite paranoida just ang det här ämnet, det är inte det första företaget och verkligen inte det sista som kommer att göra detta. Ska man bojkotta allt då lr? Spelar ingen roll om vi har lagar eller folk som säger emot, staten verkar få som dem vill alla fall, så vrf skulle inte företag utnyttja det?

Men håller helt klart med om att det inte är kul och att integriteten blir "hotad"..

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Grejen är ju att det spelar ingen roll vad vi vill. Samhället blir mer och mer övervakat, och dem vet att dem kan göra det pga att alla är beroende av olika saker som internet tex. Man använder det ändå. Sen tror jag knappast EA gör något olagligt med infon, som sagt inte bara EA som hämtar info. För det som är "roligt" att alla verkar ha hakat fast på just EA. Finns många som göra detta och har gjort länge utan att folk brytt sig. Själv klart vill jag inte att dem ska söka igenom min dator men vad har jag att säga till om? Sluta använda sociala tjänser helt och hållet?

Därav tycker jag att folk är lite paranoida just ang det här ämnet, det är inte det första företaget och verkligen inte det sista som kommer att göra detta. Ska man bojkotta allt då lr? Spelar ingen roll om vi har lagar eller folk som säger emot, staten verkar få som dem vill alla fall, så vrf skulle inte företag utnyttja det?

Men håller helt klart med om att det inte är kul och att integriteten blir "hotad"..

Teoritiskt sätt kan dom ta bilder från din dator och sälja vidare till andra, hur kul är det?
Dom kan ta dina skolarbeten och sälja
Dom kan ta dina cookies, din mail och sälja till "korean gangstarz" som skickar spam

Vet att TROLIGEN kommer inget av dessa ske men om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Teoritiskt sätt kan dom ta bilder från din dator och sälja vidare till andra, hur kul är det?
Dom kan ta dina skolarbeten och sälja
Dom kan ta dina cookies, din mail och sälja till "korean gangstarz" som skickar spam

Vet att TROLIGEN kommer inget av dessa ske men om...

Hur tänker du nu? Alla dina verk som du skapat är ju upphovsrättsskyddat. De får inte sälja ett jävla skit utan ditt medgivande. Det är ju inte som om du avsäger dig alla rättigheter/lagar bara för att du godkänner ett visst avtal på internet. Det man ger de tillåtelse att göra genom Origin är att de får kolla igenom din dator. Alltså samla information. Det är ganska stor skillnad. Och även om det stod i avtalet att de skulle få rätt att sälja dina saker så hade det ALDRIG hållit i rätten. ALDRIG. Användaravtal för att använda vissa tjänster på internet tror jag inte ett skit på. Våra lagar finns för att skydda oss, och det bör de även göra i detta fall.
Dessutom kan de inte heller ta din mail och ge till andra. Det är ju olagligt med spamutskick som inte man kan avskriva sig från.
Fast trots det känns det inte jättekul att veta att de "snokar", även om man inte har något att dölja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Teoritiskt sätt kan dom ta bilder från din dator och sälja vidare till andra, hur kul är det?
Dom kan ta dina skolarbeten och sälja
Dom kan ta dina cookies, din mail och sälja till "korean gangstarz" som skickar spam

Vet att TROLIGEN kommer inget av dessa ske men om...

Nej dem får inte ta saker från min dator, som privata bilder, dokument, filer etc. Dock får dem samla information t.ex. vilket OS man har, webbläsare, program installerade, hårdvara etc. Denna information får dem ta. Så nej du har fel.

Skrivet av Mockasin:

Hur tänker du nu? Alla dina verk som du skapat är ju upphovsrättsskyddat. De får inte sälja ett jävla skit utan ditt medgivande. Det är ju inte som om du avsäger dig alla rättigheter/lagar bara för att du godkänner ett visst avtal på internet. Det man ger de tillåtelse att göra genom Origin är att de får kolla igenom din dator. Alltså samla information. Det är ganska stor skillnad. Och även om det stod i avtalet att de skulle få rätt att sälja dina saker så hade det ALDRIG hållit i rätten. ALDRIG. Användaravtal för att använda vissa tjänster på internet tror jag inte ett skit på. Våra lagar finns för att skydda oss, och det bör de även göra i detta fall.
Dessutom kan de inte heller ta din mail och ge till andra. Det är ju olagligt med spamutskick som inte man kan avskriva sig från.
Fast trots det känns det inte jättekul att veta att de "snokar", även om man inte har något att dölja.

Precis, men det verkar som folk är rädda att EA skall ta en mail och accounts etc, filer och skräpa. Sen är det ju knappast en person som sitter och kollar igenom datorer efter program, det är ett program som kolla upp alla info thats it. Detta har funnits hur länge som helst. Men håller med är inget roligt att dem ska snoka på ens dator, bättre om dem har ett frivilligt formulär där alla som vill kan fylla i dessa uppgifter.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Skrivet av Tyran26:

Grejen är ju att det spelar ingen roll vad vi vill. Samhället blir mer och mer övervakat, och dem vet att dem kan göra det pga att alla är beroende av olika saker som internet tex. Man använder det ändå. Sen tror jag knappast EA gör något olagligt med infon, som sagt inte bara EA som hämtar info. För det som är "roligt" att alla verkar ha hakat fast på just EA. Finns många som göra detta och har gjort länge utan att folk brytt sig. Själv klart vill jag inte att dem ska söka igenom min dator men vad har jag att säga till om? Sluta använda sociala tjänser helt och hållet?

Därav tycker jag att folk är lite paranoida just ang det här ämnet, det är inte det första företaget och verkligen inte det sista som kommer att göra detta. Ska man bojkotta allt då lr? Spelar ingen roll om vi har lagar eller folk som säger emot, staten verkar få som dem vill alla fall, så vrf skulle inte företag utnyttja det?

Men håller helt klart med om att det inte är kul och att integriteten blir "hotad"..

Klart att det spelar roll, den där inställningen är ungefär som inställningen att det spelar ingen roll om jag röstar, det är ju bara en röst.

Om konsumenten säger ifrån vad ska dom då göra? Utan konsumenter är dom körda, frågan är snarare hur mycket vi konsumenter kommer gå med på innan vi "orkar" göra nåt åt saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Nej dem får inte ta saker från min dator, som privata bilder, dokument, filer etc. Dock får dem samla information t.ex. vilket OS man har, webbläsare, program installerade, hårdvara etc. Denna information får dem ta. Så nej du har fel.

Precis, men det verkar som folk är rädda att EA skall ta en mail och accounts etc, filer och skräpa. Sen är det ju knappast en person som sitter och kollar igenom datorer efter program, det är ett program som kolla upp alla info thats it. Detta har funnits hur länge som helst. Men håller med är inget roligt att dem ska snoka på ens dator, bättre om dem har ett frivilligt formulär där alla som vill kan fylla i dessa uppgifter.

äntligen nån mer som är på rätt sida o förstår det där. folk måste lära sig tyda saker o inte hitta på egna löjliga påhitt om vad ea ska göra o får.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...