Har jag får dålig effekt på agget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jun 2011

Har jag får dålig effekt på agget?

Tja!

Mitt system hänger sig väldigt konstigt ibland, det är på helt olika tider och belastningar och jag undrar om det är nätagget som inte pallar.

Jag har två stycken AMD Radeon HD6850 som är klockade till 940MHz och båda gpuerna ligger på 1.174V.
Processorn är en i5 2500k på 5GHz och en cV på 1,45V

Till det svarta fåret i burken. Nätagget är ett... Skratta inte... CX600W. Det har funkat bra för mig men många här på forumet har stämplat det som värdelöst

Hur som haver, är det nätagget som inte pallar eller om ni vet vad det kan vara så säg gärna det
Om jag glömt värdefull info, citera för svar

Kan tillägga att det inte är varken ssd eller stabilitets fel

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Skall inte vara några problem alls med 600W. CX-serien är väl inte heaven, men den har fått lite överdrivet dåligt rykte i detta forum.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007

"Kan tillägga att det inte är varken ssd eller stabilitets fel"

Hur menar du?

Fo3

Father of love and Father of rain.... Father of loneliness and pain-
(Manfred Mann's Earth Band)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av FatherOfThree:

"Kan tillägga att det inte är varken ssd eller stabilitets fel"

Hur menar du?

Fo3

Överklockningen är stabil och jag har ingen felande sandforce kontroller

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Och du är absolut 100% säker på att det inte kan vara OC som är boven?
Hur länge har du haft 2500k´n tuffat på i 5ghz? hur ser dina inställningar ut för OC i bios? offset? speedstep?
Anledningen är att 1,45 i corevolt börjar ju bli gräns på högt och kan till och med i vissa fall vara för högt vilket helt och hållet beror på vad just det aktuella chipet har för VID vilket kan vara väldigt olika från cpu till cpu.
Och när volten börjar bli hög så bryts ju processorn ner inifrån fortare och fortare ju mer volten ökar temp har ju en del med i det med men inte alls lika stor som volt har.

Visst en del chip klara säkert 1,45v och mer 24/7 i många år men långt ifrån alla kommer att klara det.

För att få lite mer info kolla in XrOo´s inlägg här

Har du ens provat att dra ner till 4-4,5ghz eller till och med org samma sak med grafikkorten?
Om svaret är nej hur kan du då vara 100% säker på att det INTE är OC som är boven?
Sen kan det ju även vara nätagget som ställer till det vilket du är inne på men som sagt är du 100% säker på OC.

Hur ofta kommer låsningarna?
Jag menar kan du köra i en vecka utan problem eller är dom någorlunda regelbundna som tex en om dan,en varannan?

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010

Nvidia GTX 1060 @2000 MHz | 4790K @4,8GHz | Noctua NH-D14 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair AX850 | 3TB HDD | 120GB SSD | Fractal Design Define Nano S | Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit