Strömförbrukning på gränsen

Permalänk

Strömförbrukning på gränsen

Ska hålla mig kortfattad!

Specs:
Graphite 600T
ASUS Maximus IV Extreme
Intel i7 2600k @4300Mhz (Kylt av en Corsair H70)
Corsair Dominator GT 8GB @2133Mhz
ZOTAC GTX 580, referens
OCZ Vertex 2 60GB
Western Digital VelociRaptor 150GB
Samsung Spinpoint F3 1TB
Corsair TX850 V2

Jag vill skaffa ännu ett 580 och köra SLI, men är väldigt tveksam till huruvida jag kommer klara av det med mitt nätagg.
Tänker inte klocka korten något, dock skaffa en sidopanel där jag kan stoppa lite fläktar att kyla korten med, vet inte hur stor skillnad fläktarna gör.
Vill kunna använda datorn hur som helst utan att oroa mig för att den sprängs, kommer jag kunna göra det om jag kör SLI med det nuvarande agget?
Hur vet man var gränsen går för ett agg?
Tacksam för hjälpsamma svar

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lugnt, sålänge du inte överklockar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Säkert?
Ursäkta min nojja men om agget exploderar och alla komponenter går sönder är min burk för väldigt många tusenlappar förbrukad på bara en månad

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Säkert?
Ursäkta min nojja men om agget exploderar och alla komponenter går sönder är min burk för väldigt många tusenlappar förbrukad på bara en månad

Stensäker!

http://www.sweclockers.com/recension/12993-nvidia-geforce-gtx...

Kolla själv, en bra bit kvar till 850W där Det är dessutom mätt från väggen, så från agget drogs endast 90% av den siffran.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Det är sådan där "agg-matte" jag inte kan, så tack som fan för din hjälp
Kort följdfråga, är det meningen att agget ska klara av en belastning på 850W?
Eller 850W från väggen? Aldrig förstått var gränsen går...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Det är sådan där "agg-matte" jag inte kan, så tack som fan för din hjälp
Kort följdfråga, är det meningen att agget ska klara av en belastning på 850W?
Eller 850W från väggen? Aldrig förstått var gränsen går...

Agget klarar att leverera 850W. Hur mycket som dras från väggen beror ju på verkningsgraden.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Stort tack!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Stensäker!

http://www.sweclockers.com/recension/12993-nvidia-geforce-gtx...

Kolla själv, en bra bit kvar till 850W där Det är dessutom mätt från väggen, så från agget drogs endast 90% av den siffran.

Verkningsgraden på TX serien är sämre än 10% dock.

Till TS. Hur lugnt som helst oklockat! Inget att oroa sig för alls!
Bra kvalitet på agget så ingen fara.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mercy1:

Verkningsgraden på TX serien är sämre än 10% dock.

Till TS. Hur lugnt som helst oklockat! Inget att oroa sig för alls!
Bra kvalitet på agget så ingen fara.

Jupp, men Sweclockers, vars siffror jag syftade på, har 90% verkningsgrad på sitt nätagg.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.