Kylning till Radeon 6870 crossfire

Permalänk
Medlem

Kylning till Radeon 6870 crossfire

Skulle behöva hjälp med att hitta bra kylning till 2 st xfx Radeon 6870 för att kunna överclocka. funderade ett tag Arctic Cooling Accelero Xtreme men dom ta upp för mycket plats kyllaren får max ta up 2st pci platser och den tar up 3st. letar efter luft kylning och inte vatten för det blir för dyrt.
är tacksam för all hjälp och förslag jag kan få.

Permalänk
Medlem

Zalman då?

Kanske tar 3 platser med dom också. Har Arctic cooling på mina bägge kort och det funkar bra, sitter i ett define xl btw

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

stockkylare är ju alltid bäst för cross/tri fire

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

stockkylare är ju alltid bäst för cross/tri fire

Nja tycker jag inte stämde med mina HD6870

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tingkan:

Zalman då?

Kanske tar 3 platser med dom också. Har Arctic cooling på mina bägge kort och det funkar bra, sitter i ett define xl btw

Chassit är inte problemet har ett HAF-x så det är ganska rymligt men har bara 2st pci platser på moderkortet som jag kan använda har ett asus sabertooth x58.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tingkan:

Nja tycker jag inte stämde med mina HD6870

men med tanke på att luften åker in i korten och sen ut ur chassit dirr, ist för refkylare som snurrar runt varmluften då behööver man starkt luftflöde

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

men med tanke på att luften åker in i korten och sen ut ur chassit dirr, ist för refkylare som snurrar runt varmluften då behööver man starkt luftflöde

Men den det övre kortet drar endå in varmluft från det undre kortet vilket som.
och HAF-X Chassit har bra luft flöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

men med tanke på att luften åker in i korten och sen ut ur chassit dirr, ist för refkylare som snurrar runt varmluften då behööver man starkt luftflöde

Jo det vet jag men antagligen så är väl flödet såpass bra då

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |