Mumble Server - Fritt fram att använda under Battlefield 3 betan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006

Mumble Server - Fritt fram att använda under Battlefield 3 betan!

Jag har nu lagt upp en VoIP server som kommer vara uppe under betans gång, alla är välkomna att använda sig utav servern!

Vad är mumble?

Citat:

Mumble är ett fritt VoIP-program baserat på öppen källkod. Programmets primära målgrupp är datorspelare, och programmet är snarlikt exempelvis Teamspeak och Ventrilo. -wiki

Mumble kan laddas ner här.

Adress: bf3gaming.no-ip.org
Port: 64738

Vill ni ha ett privat rum med lösenord, skicka ett PM till mig här på forumet!

Har ni åsikter om förändringar/förbättringar eller saker som ni tycker borde läggas till, säg då till här så ska vi se om det kan ändras/fixas!

Välkomna in!

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Suomi Finland Perkele
Registrerad
Jun 2008

Vad ligger servern på för lina och server?

PSN: TobaksHosto
Rota3: Intel Core i5 2500k - Asus GTX 680 DCII 2GB - Corsair Force 120gb - Fractal Design R3 - Corsair HX650
Spartanen: AMD PhenomII X3 720 BE - XFXRadeon 4850- Antec Three Hundred - 550W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av nick-li:

Vad ligger servern på för lina och server?

100Mbit.

Datorn är inget att skryta om men den får jobbet gjort(1 kärna @ 3ghz, 2gb ram), Murmur(server delen av Mumble) tar väldigt lite resurser lokalt så det behövs ingen "monster dator" för 3-500 användare, bandbredd är vad som behövs mest.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Räkna med mig.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Dåligt med folk här verkar det som, kommer nog in mer så småningom som visar intresse.

Kommer vara med i Mumble och kommer spela BC2 och låtsas att jag är med er och spelar, nu när jag inte fick någon beta access...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flera mil ut i någon skog
Registrerad
Jul 2006

Syns ikväll

i7 4770K @4,2 GHz | Asrock Z87 Extreme 4 | Corsair Vengeance 16GB | GTX 970
Burson Conductor > Fostex TH900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006

Trevligt att några verkar intresserade iaf!

För er som har det tråkigt i väntan på betan, http://www.own3d.tv/netcodesource live stream!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

jag installerar mumble nu och ska försöka hitta in till er

i5 4670K 3,8 GHz OC | EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ | Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 PC-17000 2133MHz | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | Fractal design Newton R2 650W | Corsair H60 | BitFenix Prodigy - Svart

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
Joakim Pekkari
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

Kikar nog in ikväll

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På nätet
Registrerad
Jan 2009

Inte mycket folk inne precis.

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Rickard11:

Nope, det kommer någon lite då och då, men ingen stannar, hade ni gjort det hade det varit 30+ pers där nu!

Ni får dra med lite kompisar som spelar, sitt inte på skype och tjata.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av vargeEEEEn:

Kikar nog in ikväll

Skrivet av Rickard11:

Skrivet av edasvangen:

Nope, det kommer någon lite då och då, men ingen stannar, hade ni gjort det hade det varit 30+ pers där nu!

Ni får dra med lite kompisar som spelar, sitt inte på skype och tjata.

Jag var inne flera timmar i går eftermiddag/kväll, satt i någon av public-kanalerna tror jag. Jag kör med voice activation, därför sitter jag med micen på mute när ingen är inne i samma kanal, så kom in och säg hej, för jag är troligen inte AFK även om det kan se ut så!

Rickard11 - du satt väl i root hela kvällen? Man kan inte prata i root vettu!

- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På nätet
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av widL:

Jag var inne flera timmar i går eftermiddag/kväll, satt i någon av public-kanalerna tror jag. Jag kör med voice activation, därför sitter jag med micen på mute när ingen är inne i samma kanal, så kom in och säg hej, för jag är troligen inte AFK även om det kan se ut så!

Rickard11 - du satt väl i root hela kvällen? Man kan inte prata i root vettu!

haha nej jag vet, kom på det inte så van vid mumble

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Rickard11:

haha nej jag vet, kom på det inte så van vid mumble

Satt du där och försökte prata med mig när jag satt och försökte prata med dig?

Förhoppningsvis kommer mer folk in i morgon när betan bli öppen. Var inte blyga nu!

- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

imorgon kommer jag synas där antigen under nicket Niicz/ Niivpop
få se

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Nej va tråkigt, jag som inte har någon mic just nu Alltid kul att snacka lite skit när man spelar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

fan att mitt headset är trasigt:/

BTW, shoppingcartsareagoodride

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006

Finns intresse så kan jag dra upp den igen när BF3 släpps, verkar tyvärr vara så att dom flesta håller sig till skype när dom pratar med kompisar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av edasvangen:

Finns intresse så kan jag dra upp den igen när BF3 släpps, verkar tyvärr vara så att dom flesta håller sig till skype när dom pratar med kompisar.

Det vore Guld om du kunde slänga upp servern igen, vi var 4 stycken som satt där och spelade varje dag eftersom ingen av oss hade egen server.
Kan anta att vi kommer att sitta där igen om du lägger upp servern igen. Hatten av för att du hade en bra server

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Alexio:

Det vore Guld om du kunde slänga upp servern igen, vi var 4 stycken som satt där och spelade varje dag eftersom ingen av oss hade egen server.
Kan anta att vi kommer att sitta där igen om du lägger upp servern igen. Hatten av för att du hade en bra server

Finns många bra servrar på public listen också

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av edasvangen:

Skrivet av Alexio:

SweClockers BF3-server kommer att få en "officiell" Mumble-server med 64 slots hostad av Rocket Blast.

- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av widL:

SweClockers BF3-server kommer att få en "officiell" Mumble-server med 64 slots hostad av Rocket Blast.

Då kan jag lika gärna låta bli att starta upp den igen då, känns onödigt att slösa ström och få dyrare elräkning när bättre alternativ finns!

Kommer säkerligen inom både spel och mumble servern nästa vecka, längtar rejält nu..