Mumble Server - Fritt fram att använda under Battlefield 3 betan!

Permalänk

Mumble Server - Fritt fram att använda under Battlefield 3 betan!

Jag har nu lagt upp en VoIP server som kommer vara uppe under betans gång, alla är välkomna att använda sig utav servern!

Vad är mumble?

Citat:

Mumble är ett fritt VoIP-program baserat på öppen källkod. Programmets primära målgrupp är datorspelare, och programmet är snarlikt exempelvis Teamspeak och Ventrilo. -wiki

Mumble kan laddas ner här.

Adress: bf3gaming.no-ip.org
Port: 64738

Vill ni ha ett privat rum med lösenord, skicka ett PM till mig här på forumet!

Har ni åsikter om förändringar/förbättringar eller saker som ni tycker borde läggas till, säg då till här så ska vi se om det kan ändras/fixas!

Välkomna in!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Vad ligger servern på för lina och server?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av nick-li:

Vad ligger servern på för lina och server?

100Mbit.

Datorn är inget att skryta om men den får jobbet gjort(1 kärna @ 3ghz, 2gb ram), Murmur(server delen av Mumble) tar väldigt lite resurser lokalt så det behövs ingen "monster dator" för 3-500 användare, bandbredd är vad som behövs mest.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Hedersmedlem

Räkna med mig.

Permalänk

Dåligt med folk här verkar det som, kommer nog in mer så småningom som visar intresse.

Kommer vara med i Mumble och kommer spela BC2 och låtsas att jag är med er och spelar, nu när jag inte fick någon beta access...

Permalänk
Medlem

Syns ikväll

Permalänk

Trevligt att några verkar intresserade iaf!

För er som har det tråkigt i väntan på betan, http://www.own3d.tv/netcodesource live stream!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

jag installerar mumble nu och ska försöka hitta in till er

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem

Kikar nog in ikväll

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Inte mycket folk inne precis.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Inte mycket folk inne precis.

Nope, det kommer någon lite då och då, men ingen stannar, hade ni gjort det hade det varit 30+ pers där nu!

Ni får dra med lite kompisar som spelar, sitt inte på skype och tjata.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Kikar nog in ikväll

Skrivet av Rickard11:

Inte mycket folk inne precis.

Skrivet av edasvangen:

Nope, det kommer någon lite då och då, men ingen stannar, hade ni gjort det hade det varit 30+ pers där nu!

Ni får dra med lite kompisar som spelar, sitt inte på skype och tjata.

Jag var inne flera timmar i går eftermiddag/kväll, satt i någon av public-kanalerna tror jag. Jag kör med voice activation, därför sitter jag med micen på mute när ingen är inne i samma kanal, så kom in och säg hej, för jag är troligen inte AFK även om det kan se ut så!

Rickard11 - du satt väl i root hela kvällen? Man kan inte prata i root vettu!

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag var inne flera timmar i går eftermiddag/kväll, satt i någon av public-kanalerna tror jag. Jag kör med voice activation, därför sitter jag med micen på mute när ingen är inne i samma kanal, så kom in och säg hej, för jag är troligen inte AFK även om det kan se ut så!

Rickard11 - du satt väl i root hela kvällen? Man kan inte prata i root vettu!

haha nej jag vet, kom på det inte så van vid mumble

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rickard11:

haha nej jag vet, kom på det inte så van vid mumble

Satt du där och försökte prata med mig när jag satt och försökte prata med dig?

Förhoppningsvis kommer mer folk in i morgon när betan bli öppen. Var inte blyga nu!

Permalänk
Medlem

imorgon kommer jag synas där antigen under nicket Niicz/ Niivpop
få se

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Nej va tråkigt, jag som inte har någon mic just nu Alltid kul att snacka lite skit när man spelar.

Permalänk
Medlem

fan att mitt headset är trasigt:/

BTW, shoppingcartsareagoodride

Permalänk

Finns intresse så kan jag dra upp den igen när BF3 släpps, verkar tyvärr vara så att dom flesta håller sig till skype när dom pratar med kompisar.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Finns intresse så kan jag dra upp den igen när BF3 släpps, verkar tyvärr vara så att dom flesta håller sig till skype när dom pratar med kompisar.

Det vore Guld om du kunde slänga upp servern igen, vi var 4 stycken som satt där och spelade varje dag eftersom ingen av oss hade egen server.
Kan anta att vi kommer att sitta där igen om du lägger upp servern igen. Hatten av för att du hade en bra server

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Skrivet av Alexio:

Det vore Guld om du kunde slänga upp servern igen, vi var 4 stycken som satt där och spelade varje dag eftersom ingen av oss hade egen server.
Kan anta att vi kommer att sitta där igen om du lägger upp servern igen. Hatten av för att du hade en bra server

Finns många bra servrar på public listen också

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edasvangen:

Finns intresse så kan jag dra upp den igen när BF3 släpps, verkar tyvärr vara så att dom flesta håller sig till skype när dom pratar med kompisar.

Skrivet av Alexio:

Det vore Guld om du kunde slänga upp servern igen, vi var 4 stycken som satt där och spelade varje dag eftersom ingen av oss hade egen server.
Kan anta att vi kommer att sitta där igen om du lägger upp servern igen. Hatten av för att du hade en bra server

SweClockers BF3-server kommer att få en "officiell" Mumble-server med 64 slots hostad av Rocket Blast.

Permalänk
Skrivet av widL:

SweClockers BF3-server kommer att få en "officiell" Mumble-server med 64 slots hostad av Rocket Blast.

Då kan jag lika gärna låta bli att starta upp den igen då, känns onödigt att slösa ström och få dyrare elräkning när bättre alternativ finns!

Kommer säkerligen inom både spel och mumble servern nästa vecka, längtar rejält nu..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.