Battlefield 3, grafikkort.

Permalänk
Avstängd

Battlefield 3, grafikkort.

Tjenare. Hat två st Gigabyte GeForce GTX 470 Super OC HDMI Dual-DVI 1280MB. Vad tror ni man kan få ur grafiken på BF3 med dessa? Har kollat allt annat i min dator och det kommer funka kanon med spelet, är lite osäker på korten då det stod någon skit att det inte skulle funka så bra på någon sida :S

Om jag nu vill få ut max grafiken på BF3 och dessa inte funkar, har ni något förslag på kort?

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quantin:

Tjenare. Hat två st Gigabyte GeForce GTX 470 Super OC HDMI Dual-DVI 1280MB. Vad tror ni man kan få ur grafiken på BF3 med dessa? Har kollat allt annat i min dator och det kommer funka kanon med spelet, är lite osäker på korten då det stod någon skit att det inte skulle funka så bra på någon sida :S

Om jag nu vill få ut max grafiken på BF3 och dessa inte funkar, har ni något förslag på kort?

Tack på förhand.

Testa köra betan med dom två korten innan du köper nytt

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så klarar du det på väldigt höga inställningar. Som sagt, prova betan när den kommer.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren, ska ta och testa betan när den släpps nu i veckan. Men i värsta fall, något tips på grafikkort?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Quantin:

Tack för svaren, ska ta och testa betan när den släpps nu i veckan. Men i värsta fall, något tips på grafikkort?

Dubbla 470 SOC håller nog ett bra tag än

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

gjorde snabb sökning och den är lite långsammare än 560ti. så med 2 470 kommer du gå ganska långt
http://www.hwcompare.com/8868/geforce-gtx-470-vs-geforce-gtx-...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av muki91:

gjorde snabb sökning och den är lite långsammare än 560ti. så med 2 470 kommer du gå ganska långt
http://www.hwcompare.com/8868/geforce-gtx-470-vs-geforce-gtx-...

470 SOC-korten har dock 15% högre klock än referenskorten, ganska riklig ökning

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Tackar alla för svaren, ska in och lira betan nu, så nu blir det upp till bevis!

Permalänk
Avstängd

Har nu testat betan och ultra ligger väl på 55-60 FPS. Så det rullar på rätt bra