Permalänk

Söker duktig överklockare

Hej

Får hem en I5 750 i veckan och vill se om det finns någon i Stockholms området som kan hjälpa mig att överklocka den. Jag har själv ingen erfarenhet alls, har försökt läsa och titta på filmer på youtube men känner fortfarande att jag har riktigt dålig koll. Det jag tänkte mig är att få den stabil i 4ghz om inte det går så får det bli så högt som möjligt.

Det jag erbjuder är en rimlig betalning som vi kan komma överens om. Utöver det så bjuder jag på en Pizzza under tiden vi klockar och har du ingen bil så kommer jag och hämtar och sedan kör hem dig. Men jag vill helst att du är erfaren klockare med erfarenhet av den nya generationens CPU:er.

Så tycker du det är kul att klocka och är duktigt på det samt vill hjälpa någon få en snabbare dator så har du din chans här. På det tjänar du en slant och äter en god pizza samt får skjuts kanske också en vän

Jag behöver verkligen hjälp med detta så vänligen hör av dig till mig antingen via telefon eller mejl eller PM här på forumet. Mitt nr är 0735057358
Vi kommer överens om tid och betalning vid kontakt.

MVH Vladi

Permalänk
Medlem

Åh, vad synd att jag flyttade ifrån Stockholm för bara någon månad sen.
Kan försöka att komma ihåg att höra av mig nästa gång jag åker dit och hälsar på.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem

Fixar du en platta öl (halva ska ju drickas innan det ska trimmas ) så kan du hämta mig när du vill.
Det lilla problemet är ju att jag bor 3 mil på andra sidan örebro dvs örebro+3 mil så det kanske inte är så lockande
Det stora problemet skulle väl vara att jag knappt dricker och skulle troligen bli skapligt full på en halv platta:)

Hade jag varit 08:a så hade jag kommit över men som sagt örebro

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa dig på fredag kväll då jag åker ifrån uppsala till stockholm då. Men först behöver jag veta lite om du har bra cpu-kylning och om du har ventillation i lådan och så. Har överklockat en i5 750 innan och dom är inte jättelätta att få upp i 4 ghz.

Har överklockat datorer i 10 år nu, är 30, så lite har man snappat upp. Och pizza och en tre 2,8:or brukar göra under för megahertzen. Tre starköl är dock farligt eftersom det alltid slutar med tre till och sen kommer finwhiskeyn fram. Frugan blir arg och man får sova på soffan.

Tur att jag inte har fru.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Har du en vettig kylare så är det inge svårt alls att klocka