Permalänk

Corsair H60 PnP?

Tjenare alla!

Jag har en H60 som kyler min i5:a och jag har monterat den enligt anvisningarna ( suger luft utifrån och blåser igenom radiatorn in i chassiet)
Jag funderar nu på att montera en till fläkt för att köra PnP.
Jag hade tänkt använda 2st Scythe GT 1850.

Jag undrar nu om jag skall vända på fläktarna när jag kör PnP alltså byta till (suger luft ifrån chassit och blåser ut igenom radiatorn)
Någon här har säkert testat detta och kan ge mig ett bra svar

tack!

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Det gör du som du vill. Jag kör själv insug på min h60 med gt1850 och det funkar finfint.

Permalänk
Skrivet av Or0s:

Det gör du som du vill. Jag kör själv insug på min h60 med gt1850 och det funkar finfint.

Okej, blev det någon skillnad i temp när du installerade PnP? Har du testat att blåsa ut ocksÅ?

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Jag monterade min h60 med 2st gt 1850 från början och de blåser ut ur chassiet, behöver man inte den där halva graden som man kanske tjänar på att suga in varmluft i lådan så tycker jag att man ska montera den så.

Permalänk
Medlem

Då många chassin har luftfilter och insug fram, tycker jag att det är
bättre i längden att ha utblås på kompakta vattenkylningspaket.
Mindre damm fastnar i radiatorn och den lilla grad man tjänar
på insug tycker jag inte är värt en radiator full med damm.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

I ett välventilerat chassi så kan du lika gärna köra utblås, har du mindre bra ventilation så kör som insug.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tack för alla svar,
Jag kör nog på PnP utblås då mitt GFX redan nu skapar bra med värme inne i chassit.

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

Tjenare alla!

Jag har en H60 som kyler min i5:a och jag har monterat den enligt anvisningarna ( suger luft utifrån och blåser igenom radiatorn in i chassiet)
Jag funderar nu på att montera en till fläkt för att köra PnP.
Jag hade tänkt använda 2st Scythe GT 1850.

Jag undrar nu om jag skall vända på fläktarna när jag kör PnP alltså byta till (suger luft ifrån chassit och blåser ut igenom radiatorn)
Någon här har säkert testat detta och kan ge mig ett bra svar

tack!

Det är en bra "myt" att man skall köra luften åt det hållet med H60, det är inte alls på något sätt tvingande att göra så och läser man vad Corsasair skriver så inser man att det är står användaren fritt att göra som man önskar, men visst ligger man på gränsen så blir det svalare för CPU att vända på steken, men man sabbar då ofta luftflödet i lådan och drar in en massa damm i onödan. RÄcker kylningen så förordar jag att man drar ut luften ur lådan genom H60 radiatorn och vill man så kan man givetvis köra PnP för att få lägre ljud vid samma flöde.