Permalänk
Medlem

BF3 Betan Time Out!

Inte läst någon annan som har detta problemet tänkte därför höra ifall någon har problemet?

Jag får konstant "Timed out from server" När jag spelar... Ibland har jag tur och det dröjer typ 30 minuter innan jag blir kickad från en server
och spelet stängs men oftast är det efter ca 1-2 minuters gameplay. Vet att min ping är stabil och jag märker inte av något lagg ingame, utan bara helt plötsligt kan vara mitte uppe i en eldstrid eller springandes bakom någon så blir jag dc'ad med meddelandet "Connection Timed out"

Någon som läst om folk med liknande problem eller någon som haft problemet?

Tack på förhand!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Inte läst någon annan som har detta problemet tänkte därför höra ifall någon har problemet?

Jag får konstant "Timed out from server" När jag spelar... Ibland har jag tur och det dröjer typ 30 minuter innan jag blir kickad från en server
och spelet stängs men oftast är det efter ca 1-2 minuters gameplay. Vet att min ping är stabil och jag märker inte av något lagg ingame, utan bara helt plötsligt kan vara mitte uppe i en eldstrid eller springandes bakom någon så blir jag dc'ad med meddelandet "Connection Timed out"

Någon som läst om folk med liknande problem eller någon som haft problemet?

Tack på förhand!

Har liknande problem, dock dröjer mina timeouts allt från 15~ minuter till 35~ minuter. Spelet bara stängs ner. Vet inte riktigt vad problemet är. Hyggligt irriterande dock.

Permalänk

Likadant för mig, men det tar ca 10-20min innan det händer, har bara lyckats spela klart 2 matcher tack vare det :/.

Permalänk
Medlem

jag vet vad problemet är

DET ÄR BETA

Permalänk

Har exakt samma problem, jag kommer dock inte in all för att kunna spela. Det var samma sak under Alphan, tror jag han spela 3-4 omgångar totalt kanske. Varav en inte crashade med time out.
Förvisso beta, men man vill som sagt beta spela, inte beta logga in....

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

jag vet vad problemet är

DET ÄR BETA

No shit sherlock! Betyder dock inte att det inte finns någon lösning på problemet.
Väldigt skönt att få reda på att fler personer har felet eftersom det då förmodligen är ett fel på deras sida mer än fel hos något hos mig.
Hade också samma problem under Alphan inte i samma utsträckning som nu :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Jag hade väldiga problem att joina, connecta och blev hela tiden utsparkad när jag väl kom in.
Sen stängde jag av UPnP i routern och alla problemen försvann. Ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R3 | MSI P67A GD55 REV B3 | I5 2500K | 8GB 1600Mhz CL8 | MSI GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair HX 850W 80+ | Antec KÜHLER H2O 920 | Intel SSD 510 120GB | 1TB Western Digital Caviar |
BenQ TFT 24" XL2410T 120hz | Samsung 22" | QPAD 5K Pro Gaming Mouse | Razer Lycosa Gaming Keyboard | Logitech 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankyspanky:

Jag hade väldiga problem att joina, connecta och blev hela tiden utsparkad när jag väl kom in.
Sen stängde jag av UPnP i routern och alla problemen försvann. Ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Ska prövas så fort man kommer hem idag!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

jag hoppas ni skriver till dice på deras bugg forum om att spelet krashar, det kan vara nått som krånglar som behöver fixas så skriv till dom om det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Yepp gjort det dock, är förhoppningen om att få något svar ganska låg därför jag också postade här... Dice forumen är ju lite floodade atm

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av Hankyspanky:

Jag hade väldiga problem att joina, connecta och blev hela tiden utsparkad när jag väl kom in.
Sen stängde jag av UPnP i routern och alla problemen försvann. Ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta fungerade hyffsat för mig också, kunde spela flera ronder

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Yepp gjort det dock, är förhoppningen om att få något svar ganska låg därför jag också postade här... Dice forumen är ju lite floodade atm

svar behöver du ju inte få, utan dom tar o kollar upp problemen ni skriver in bara helt enkelt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Moderator
Moderator

Hade också en hel del problem med en av mina datorer och sedan jag slog av UPnP så har det fungerat rätt fint. Rätt skumt att det bara påverkade en av datorerna jag testade på dock...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

svar behöver du ju inte få, utan dom tar o kollar upp problemen ni skriver in bara helt enkelt.

Exakt det jag skrev, vilket var varför jag också postade här...

On Topic: Stängde av UPnP och allt fungerar nu!

Tack för tipset!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

På kvällarna blir det väldigt mycket problem med servrarna för bara några timmar kunde jag spela för glatta livet inga problem, sen efter 1930 uppstod mer och mer problem, bl.a. server disconnects med timed out och server som kraschade. Men även visuella problem av någon anledning, t.ex. att bilden blir suddig svartvitt som det är när man dör ungefär (och nej det har inget med min hårdvaran att göra).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankyspanky:

Jag hade väldiga problem att joina, connecta och blev hela tiden utsparkad när jag väl kom in.
Sen stängde jag av UPnP i routern och alla problemen försvann. Ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde samma sak och nu funkar det för mig.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

Samma sak led jag av.
Stängde av och fick faktiskt spela Länge och gick upp några levlar

Bra tråd!

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankyspanky:

Jag hade väldiga problem att joina, connecta och blev hela tiden utsparkad när jag väl kom in.
Sen stängde jag av UPnP i routern och alla problemen försvann. Ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

+1 på den!

Problemet försvinner...

Permalänk

Det där problemet verkar lösas på lite olika sätt. Jag har testat det som ovan nämnt om uPnP utan att få bättre resultat, även stängt av diverse brandväggar och antivirussystem.

Nu har jag dock uppdaterat mina drivisar för Nätverkskortet och det verkar fungera, för mig, men samma problem verkar ha olika lösningar för olika folk/datorer

Visa signatur

Windows Mobile 5, 200MHz, 64MB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Exakt det jag skrev, vilket var varför jag också postade här...

On Topic: Stängde av UPnP och allt fungerar nu!

Tack för tipset!

Hur stänger man av UPnP och vad gör det?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Hur stänger man av UPnP och vad gör det?

Får gå in i routern, vart man gör det beror helt på router...

Jag har en Thompson och man stänger av det

Verktyg -> Spel och programdelning -> Configure

"UPnP (Universal Plug and Play) är en teknik som gör att många spel och meddelandeprogram fungerar sömlöst."
Saxat från routerns beskrivning...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Så här gör jag att man håller inne windows knappen på tangentbordet och sen klickar man på '' R '' sen så ska man skriva

'' services.msc '' sen så hittar man det där, men detta funkar ändå inte för mig :'''(((

Permalänk

NU funkar det äntligen!! jag ladda ba ner dom nya drivrutinerna till 560ti så funkade det galant!!

Vette fan hur men

Permalänk

Händer samma för mig även då jag stängt av UpNp , får även upp ett meddelande som det står att jag måste uptadera mina drivisar till 285 nånting men det finns inga senare som passar till mitt gamla Gtx 260 (?) har ver: 280.26 spelet laggar inte något heller, någon som vet hur man fixar det ? skulle vara tacksam då det är jobbigt att bli DC varje ~30 min

edit: oj hitta visst drivisarna (a) Ska titta efter nu om det funkar
edit2: nä fast nu funkade det i ca 80 min

Permalänk

ok det funkar inte -.-

Permalänk

Okej för mig har det fungerar oavbrutet nu i minst 24timmar efter att jag uppdaterade mina drivisar för nätverkskortet. Men som sagt felet har olika lösningar

Visa signatur

Windows Mobile 5, 200MHz, 64MB Ram