Kommer inte inte in på någon BF3 server...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

Kommer inte inte in på någon BF3 server...

Kommer inte in på någon server. Antingen är det fullt eller så står det "Server Queue" och inget händer. Jag har senaste drivisarna.
Någon som vet vad felet kan vara?

Tack på förhand den som vet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norr
Registrerad
Jun 2005

Får samma fel. Provat både med IE och FF. Trycker jag på Quick Match så står den och tuggar, ingenting händer. Får som ingen annan info heller vilket gör att jag inte har någon aning om hur lång tid det ska ta med Quick Match.

Har hittat vissa servrar som inte varit fulla, trycker på join, får INTE upp meddelandet om att den är full, men den startar ändå inte.

He who holds the land, can conquer heaven.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av petehell:

Kommer inte in på någon server. Antingen är det fullt eller så står det "Server Queue" och inget händer. Jag har senaste drivisarna.
Någon som vet vad felet kan vara?

Tack på förhand den som vet.

Är EA som sabbat hela skiten. Får "can´t get a connection, server has timed out osv". Har de nyaste drivrutinerna jag med har även testat olika webbläsare bara för att, men inte funkar det... Beta två dagar tidigare, sweet! Får lägga de dagarna på att snacka med EA´s kundtjänst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2010

Okej, det är så simpelt som detta. Starta om modemet och din dator. Sen funkar det hur fint som helst, gjorde iaf det för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2010

Fast ni får joina servrar då, quick game funkar inte...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Själv har man avinstallerat och installerat (laddat hem) tre gånger för det funkar bara en gång per installation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Okt 2005

stäng av antivirusprogram, annars brukar det räcka att starta om origin samt stänga ner webläsaren för mig, sen brukar det gå bra att ansluta igen

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

Jag kom in tillslut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Aug 2003

Jag har precis samma problem men ibland när jag trycker ALT + ENTER som dom säger att man ska göra för full screen så öppnas min C: katalog vad betyder det?

| MSI Z170A KRAIT Gaming 3X | i5 6600K 3,5Ghz | 16Gb Corsair | Asus GTX 1070 Dual | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Qwertan:

Jag har precis samma problem men ibland när jag trycker ALT + ENTER som dom säger att man ska göra för full screen så öppnas min C: katalog vad betyder det?

Kolla nere i taskbaren, du kan inte trycka alt+enter i menyraden när du har battlelog markerat, utan du måste ha battlefield fönstret markerat.

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

För min del så löstes problemen genom att jag slog av UPnP på min router. Kunde inte komma in tidigare men nu fungerar det för mig.

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av arsonist:

För min del så löstes problemen genom att jag slog av UPnP på min router. Kunde inte komma in tidigare men nu fungerar det för mig.

samma sak löste problemet för min del.

5820k - Gigabyte X99-UD4 - 1.5TB SSD - 2 TB HGST Enterprise - 16GB Ripjaws - Zotac GTX 980Ti -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2009

Någon som vill förklara vart i Origin jag kan ladda ned Battlefield 3 betan?

P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norr
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av zin_90:

Du ska ha fått ett mail med en nyckel. Öppna origin, tryck på kugghjuler och välj "Lös in produktkod". Efter detta, tryck på mina spel så ska BF3 betan finnas där. Välj att ladda ner, done and done.

He who holds the land, can conquer heaven.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2010

Någon som vet varför man blir kickad precis innan matchen är slut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av zin_90:

Man kan ju alltid läsa mailet man får från Origin, där står det hur man skall gå tillväga för att ladda ner betan.