tweaks i Battlefield 3 Beta?

Permalänk

tweaks i Battlefield 3 Beta?

Nån som vet vilka som finns? så man kan maxa spelet så långt det går. tex bloom av som i bfbc2?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Inställningarna finns i Documents\Battlefield 3 Open Beta\settings\PROF_SAVE_body, men filen verkar vara krypterad eller kodad i något som anteckningar inte kan visa riktigt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk

Du måste skoja?

Permalänk
Skrivet av Tobz0r:

Du måste skoja?

Kan du utveckla det så en person som inte lirat betan än förstår?

Permalänk
Skrivet av DonPulpito:

Kan du utveckla det så en person som inte lirat betan än förstår?

Jag har inte heller lirat betan men han linkade grafikinställningarna när killen frågade om tweaks.

Permalänk

Nån som har kommit på några flera tweaks? för att förbättra fps?

Drar fraps ner fps i spelet lite?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Öppna i Documents\Battlefield 3 Open Beta\settings\PROF_SAVE_body med Notepad++. Det är svårläst men går. Jag har än så länge inte lyckats ändra någon förutom FOV, så fort jag gör något stort vägrar spelet starta :(. Ska leta vidare idag.

För att se FPS ska man tydligen kunna trycka på ctrl + alt + s, men jag har inte provat det själv.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem

Gött att de verkar ha låst "tweaks" i spelet.
Köp ett grafikkort till som orkar driva spelet istället ;D

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Öppna i Documents\Battlefield 3 Open Beta\settings\PROF_SAVE_body med Notepad++. Det är svårläst men går. Jag har än så länge inte lyckats ändra någon förutom FOV, så fort jag gör något stort vägrar spelet starta :(. Ska leta vidare idag.

För att se FPS ska man tydligen kunna trycka på ctrl + alt + s, men jag har inte provat det själv.

Vad ändrade du FOV till?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Gött att de verkar ha låst "tweaks" i spelet.
Köp ett grafikkort till som orkar driva spelet istället ;D

Det är väl inte alls gött? Det är väl bra om man kan spela det även om man inte har råd med en ny dator? Dessutom är det väldigt mycket som händer samtidigt, även om jag hade en superdator hade jag velat stänga av Bloom. Det är alldeles för störande som det är nu.

Skrivet av ClowneN:

Vad ändrade du FOV till?

Eftersom att jag spelar på 1920x1080 är jag van vid 90 i FoV, men Dice är lite som apple och vill gå sin egen väg, vilket i det här fallet innebär att det är vertical FoV man ändrar (Vad jag sett/hört). Det betyder att om du vill ha 90 i "vanlig" FoV, ska du skriva in 59 i configen.
Du kan räkna på det här: http://www.rjdown.co.uk/projects/bfbc2/fovcalculator.php

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.