Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jan 2008

tweaks i Battlefield 3 Beta?

Nån som vet vilka som finns? så man kan maxa spelet så långt det går. tex bloom av som i bfbc2?

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Apr 2006

Inställningarna finns i Documents\Battlefield 3 Open Beta\settings\PROF_SAVE_body, men filen verkar vara krypterad eller kodad i något som anteckningar inte kan visa riktigt.

Intel i7 2600K @ 4.4 GHz | MSI GTX 1060 Gaming X (6GB) | Corsair 8GB VENGEANCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hagfors
Registrerad
Jul 2010

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Du måste skoja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Tobz0r:

Du måste skoja?

Kan du utveckla det så en person som inte lirat betan än förstår?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av DonPulpito:

Kan du utveckla det så en person som inte lirat betan än förstår?

Jag har inte heller lirat betan men han linkade grafikinställningarna när killen frågade om tweaks.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jan 2008

Nån som har kommit på några flera tweaks? för att förbättra fps?

Drar fraps ner fps i spelet lite?

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Öppna i Documents\Battlefield 3 Open Beta\settings\PROF_SAVE_body med Notepad++. Det är svårläst men går. Jag har än så länge inte lyckats ändra någon förutom FOV, så fort jag gör något stort vägrar spelet starta :(. Ska leta vidare idag.

För att se FPS ska man tydligen kunna trycka på ctrl + alt + s, men jag har inte provat det själv.

Mitt grafikkort är större än ditt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Dec 2005

Gött att de verkar ha låst "tweaks" i spelet.
Köp ett grafikkort till som orkar driva spelet istället ;D

not so fast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Inso:

Öppna i Documents\Battlefield 3 Open Beta\settings\PROF_SAVE_body med Notepad++. Det är svårläst men går. Jag har än så länge inte lyckats ändra någon förutom FOV, så fort jag gör något stort vägrar spelet starta :(. Ska leta vidare idag.

För att se FPS ska man tydligen kunna trycka på ctrl + alt + s, men jag har inte provat det själv.

Vad ändrade du FOV till?

i7 4770k @ 4.6GHz // Gigabyte GTX670 OC 4GB // 16GB 1600MHz // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // 3 x WD6400AAKS 16MB 640GB 1 x Samsung 830 256GB // Antec P280 // 2 x Fujitsu SL27T-1 1 x BenQ XL2720T
Inet gratis frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Skjulet:

Gött att de verkar ha låst "tweaks" i spelet.
Köp ett grafikkort till som orkar driva spelet istället ;D

Det är väl inte alls gött? Det är väl bra om man kan spela det även om man inte har råd med en ny dator? Dessutom är det väldigt mycket som händer samtidigt, även om jag hade en superdator hade jag velat stänga av Bloom. Det är alldeles för störande som det är nu.

Skrivet av ClowneN:

Vad ändrade du FOV till?

Eftersom att jag spelar på 1920x1080 är jag van vid 90 i FoV, men Dice är lite som apple och vill gå sin egen väg, vilket i det här fallet innebär att det är vertical FoV man ändrar (Vad jag sett/hört). Det betyder att om du vill ha 90 i "vanlig" FoV, ska du skriva in 59 i configen.
Du kan räkna på det här: http://www.rjdown.co.uk/projects/bfbc2/fovcalculator.php

Mitt grafikkort är större än ditt.