Permalänk
Medlem

Peltierelement på nätagget

Tjena
Som projektarbete i trean ska jag och två kompisar bygga ett chassi med en minikyl i.
Och då hade vi tänkt koppla in ett 60w peltierelement på en molex, och det är mitt newton R2 650w som ska användas.
Så började jag undra en sak, går det att "tillsätta" en krets när nätagget redan är igång? Tanken är att vi ska ha en strömbrytare för att sätta igång minikylen och undrar då om den går att sätta igång medan datorn redan är igång.
Sen även snabbt om en molex klarar 5A?

MVH// Rydisen

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Ja och Ja (vill minnas att 11A är max)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Tjena
Som projektarbete i trean ska jag och två kompisar bygga ett chassi med en minikyl i.
Och då hade vi tänkt koppla in ett 60w peltierelement på en molex, och det är mitt newton R2 650w som ska användas.
Så började jag undra en sak, går det att "tillsätta" en krets när nätagget redan är igång? Tanken är att vi ska ha en strömbrytare för att sätta igång minikylen och undrar då om den går att sätta igång medan datorn redan är igång.
Sen även snabbt om en molex klarar 5A?

MVH// Rydisen

Så länge du inte kopplar den till en molex med massor av saker redan inkopplade så klarar kabeln definitivt peltiern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Ja och Ja (vill minnas att 11A är max)

Gött! Tack för snabbt svar Hmm, då borde det gå att köra 90w också utan problem? Blir 7,5A

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H