Corsair AX 850W 80+ GOLD Klickar till vid upp start

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Maj 2011

Corsair AX 850W 80+ GOLD Klickar till vid upp start

Hejsan jag tror det är något fel på mitt nätaggregat. varje gång jag startat datorn på knappen så verkar det vara en fördröjning ca 2 sekunder sen går den igång och precis efter det så klickar det till i nätaggregat och datorn stängs av sen efter ca 3 till 9 sekunder så startar den upp igen av sig själv ?

Någon som vet vad det kan vara för fel ? mvh Jonathan

P.s nätaggregat är helt nytt

har felsökt om det var någon kabel men det verkade det inte vara
sen provade jag ta ut grafikkortet och det blir ändå samma sak varje gång man startat datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av DuhKaKaPooPoo:

Hejsan jag tror det är något fel på mitt nätaggregat. varje gång jag startat datorn på knappen så verkar det vara en fördröjning ca 2 sekunder sen går den igång och precis efter det så klickar det till i nätaggregat och datorn stängs av sen efter ca 3 till 9 sekunder så startar den upp igen av sig själv ?

Någon som vet vad det kan vara för fel ? mvh Jonathan

P.s nätaggregat är helt nytt

har felsökt om det var någon kabel men det verkade det inte vara
sen provade jag ta ut grafikkortet och det blir ändå samma sak varje gång man startat datorn

Vad för moderkort?

C utan "++"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av AnnoyingIB:

Vad för moderkort?

Asus P8P67 DELUXE REV B3 http://www.inet.se/artikel/1901977/asus-p8p67-deluxe-rev-b3

som också är helt nytt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2011

Asus P8P67 DELUXE REV B3 http://www.inet.se/artikel/1901977/asus-p8p67-deluxe-rev-b3

som också är helt nytt

Har för mig att ASUS moderkort har dubbel post. Vilket gör att den startar, stänger av sig och startar sen. Det ska dock gå att ändra i BIOS

C utan "++"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av AnnoyingIB:

Har för mig att ASUS moderkort har dubbel post. Vilket gör att den startar, stänger av sig och startar sen. Det ska dock gå att ändra i BIOS

jaså det visste jag inte du vet inte möjligtvis vart man kan hitta den inställningen ?
eller vad den heter Mvh Jonathan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2011

jaså det visste jag inte du vet inte möjligtvis vart man kan hitta den inställningen ?
eller vad den heter Mvh Jonathan

Tror att det va att man skulle höja post time. Inställningen heter väl post time antar jag

C utan "++"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008

Tror du har UEFI bios.. och "automagisk överklockning".. Kolla hur du slår av det och på standard-no-overclock-inställningar.
Jag har liknande på mitt Asus P67 Pro, men jag kör på för jag tycker inte det är några problem och jag fick en lätt överklockning out of the box.

The burk: FD R3 vit, 2st Aerocool 120 i fronten, 1st FD Silent 2 120 bak || NZXT Hale90 650W || Intel i5 2500K @4Ghz m. Thermalright HR-02 Macho Rev.B HSF || Asus P8P67 Pro B3 || Asus R9 280 DCUII Top 3GB || OCZ Vertex 460 240GB || OCZ Agility 3 120GB || WD Caviar green 2TB || Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 2x4GB || Asus Xonar DX || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Klickandet beror på ett mekaniskt relä som flera SeaSonic-konstruktioner använder, däribland Corsairs AX-serie.

Länk till bilder och lite förklaringar (från samma serie, motsvarar AX-650) om du vill: http://www.hardwaresecrets.com/article/Seasonic-X-Series-650-...

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av lacrits:

Tror du har UEFI bios.. och "automagisk överklockning".. Kolla hur du slår av det och på standard-no-overclock-inställningar.
Jag har liknande på mitt Asus P67 Pro, men jag kör på för jag tycker inte det är några problem och jag fick en lätt överklockning out of the box.

Skrivet av AnnoyingIB:

Tror att det va att man skulle höja post time. Inställningen heter väl post time antar jag

hittade något som hette AI Overclock Turner den var på auto så då ändra jag den till manual och då startar den som den ska tack så mycket för hjälpen av er alla Mvh Jonathan