Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Fungerar Joystick i BF3?

Någon som har testat och Joystick fungerar i BF3 funderar nämligen på att köpa en, tror det blir mycket smidigare och köra flygplan/Helicopter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jul 2010

Vore ruskigt kul om det fanns ett bra stöd för det faktiskt. Ska luska lite själv också!. Eventuellt om det skulle fungera med en handkontroll åtminstonde, borde ge en mycket bättre känsla.

Playstation 4 - o_O

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Undrar också detta. Det var helt underbart att flyga med joystick i BF2. Både flygplan och helikopter blev bra mycket mer känsla i när man satt med joystick.
Just grejer som att hovra, cirkelstrafe blev enklare och man gjorde helt enkelt snyggare och mer sammanhängande manövrar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jul 2010

Kollar man lite snabbt på forumtrådar på Officiella BF3 forum så pekar det åt att det inte kommer finnas något vidare stöd för Joystick i BF3. Bara att vänta och se antar jag.

Playstation 4 - o_O

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Å andra sidan finns det i options key bindings för joystick om jag inte minns helt fel

<> Intel i5 2500K <> Asus P8Z68-V Pro <> Gigabyte GTX 580 SOC <> 8GB Corsair Vengeance <> Corsair Force GT 120GB <> Win 7 64-bit <> Cougar CM 700w <>
http://www.ruthless.se - Svenskt spelcommunity /Northbane
>>Citera för svar!<<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Det är skandal om man inte kan använda joystick i BF3.
Faktiskt så illa att jag inte ens kommer spela det (har redan köpt det)

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lundt
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av skooglund:

Det är skandal om man inte kan använda joystick i BF3.
Faktiskt så illa att jag inte ens kommer spela det (har redan köpt det)

Håller med, hur ska jag kunna upprätthålla min 3:1 Killratio ifrån BF2 i BF3 annars?!

MSI Z77-GD65, Intel 3770K, Asus DCII 7970, 3x64 M4 SSD Raid 0, Samsung 840 250gb, 24gb ram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

omfg inget joystick stöd? Det betyder i praktiken att jag inte kommer kunna spela med vare sig helikopter eller flygplan. Okej om man måste "hacka" inställningsfilen som i BF:BC2 men jävlar vad jag kommer lacka om de inte fixar stöd för joystick på det viset heller. Hur många är på att ställa sig på plattan och demostrera om det inte kommer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Kan vi inte tillsammans skicka in en demonstration om stöd för Joystick i BF3 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Någon som kan länka så jag kan mejla dom och se om dom har ett stöd eller ska införskaffa det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Jösses vad folk hetsar upp sig. Som jag skrev så finns det alternativ för just Joystick i key bindings. Vore det inte märkligt om då inte joystick skulle funka?

<> Intel i5 2500K <> Asus P8Z68-V Pro <> Gigabyte GTX 580 SOC <> 8GB Corsair Vengeance <> Corsair Force GT 120GB <> Win 7 64-bit <> Cougar CM 700w <>
http://www.ruthless.se - Svenskt spelcommunity /Northbane
>>Citera för svar!<<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vaggeryd
Registrerad
Okt 2010

Det är ju bara å skaffa xpadder (http://xpadder.com/)