är detta nätagg nånting att hänga i julgranen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

är detta nätagg nånting att hänga i julgranen?

tjenare har ett gammalt nätagg liggandes o undrar nu om det är nånting att ha eller om de finns risk för exlosion om man använder det

bild

ja vad säger ni är de nånting att ha?

/qwq

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Ett av de sämsta märken på marknaden. 300W-modellen fick säljförbud pga brandrisk. Får Ace of Sweden att framstå som lyxprodukter.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kumla
Registrerad
Jul 2008

Var det inte codegen eller colorsit som var indentiskt som ett ace? Har för mig jag läst det någonstans men kan ha fel.

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av pompa_kumla:

Var det inte codegen eller colorsit som var indentiskt som ett ace? Har för mig jag läst det någonstans men kan ha fel.

Fullt möjligt att vissa modeller varit från samma OEM, men de Ace jag sett har ändå varit bättre invändigt än motsvarande Codegen. Inte för att det säger så mycket, dock.

Edit: Vi talar då om Leadman och likande OEMer med egna fina märken som PowMax (Fire to the Max!).

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Visst, du kan hänga det i julgranen, bara du inte kopplar in det i något som leder ström ^^

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

tack för alla svar
blir nog att hänga detta i julgranen i år för som nätagg verkar det inte gå att använda
hmm kan nog bli lite tungt att hänga nättaget i granen kanske kan plantera nån julblomma i det istället

föresten vad rekommenderar ni för ersättare?

detta kanske?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=523825

ska använda det till en gammal dator med en e8500 processor o ett 300 kronors graffe

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Har du en strikt budget är det nog det bästa för så lite pengar. Ett helt ok agg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av MultiMan:

Har du en strikt budget är det nog det bästa för så lite pengar. Ett helt ok agg.

okej då blir det ett sånt tack multiman