Tillräckligt kraftigt nättag?

Permalänk
Avstängd

Tillräckligt kraftigt nättag?

Hejsan Swec!

Har beställt ett nytt nättag ett https://www.inet.se/artikel/6909617/corsair-cx-430w-v2-80, tog det dels för att jag vet att det är hög kvalité och för så lite ström förbrukning som möjligt, frågan är om det räcker till att driva min dator?
Jag har inga planer på uppgraderingar och datorn innehåller just nu:

Intel Core i5 2500
ASrock s1155 z68 chipset
320GB WD blue 7200rpm hårddisk
Gigabyte GTX560 ti 1GB
DVD-RW (används bara under instalaltion utav Windows)
3st 120mm fläktar, styrs utav moderkorts kontrollern går alltså inte på fullvarv hela tiden
Antec Khûler h20
8GB 1600Mhz 1.5v minnen

Använder man dessa program som räknar ut vill dom ju att man har typ 650w eller något men körs stabilt nu på mitt 500w nättag så räcker detta 430w nättag tro? Min matte är inte bra, min kunskap om el i övrigt är inte bra.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

Det kommer att klara det så länge du inte klockar dina saker. Dock är corsair cx serie skit och du kan inte jämföra det med andra corsair nätagg

Permalänk

Du kommer nog klara dig, jag har en liknande setup oh jag kör med Fractal Design R2 Newton 650 W. Men har mätt från el-utaget och då tar den bara ca 350 W vid max load, och då kör jag med I7 istället för I5. Processorn och grafikkort är då överklockadde en bit.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Avstängd

Okej! det var som jag misstänkte då =D klockar inte mina saker har inte riktigt intresset för det sålänge det inte behövs, tycker att dagens komponenter levererar prestanda i överkant så behövs inte på långa vägar =D

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||