Skottkänslan samma i BF3 som i BC2 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Jag tycker skotten träffar lika illa som i BC2.

Håller inte med, BF3 känns definitivt bättre än BC2 på den fronten, även bättre än MOH. I MOH så dog man väldigt ofta efter att ha varit i skydd 1-2 sekunder, har inte upplevt det med BF3.

Skrivet av MX510.:

Inte för att hetsa någon med kommande jämförelse. Men i COD spelen träffar jag det jag siktar på.
I både BC2 och BF3 blir det direkt frustration på att skott som borde träffat, men inte träffar.

BC2 känns aningen opålitligt med hitreg, antingen så är det helt perfekt eller katastrof. BF3 känns jämnare, men har troligtvis ärvt MOHs halvkassa "bullet spread".

Skrivet av MX510.:

Det är inget fel på min internet lina eller ping/latency till servern. Är inget fel på min FPS. Har ca 70-100+FPS i BF3.

Dina motståndare kanske har kass ping/fps? Servern kanske är lite ostabil? I BC2 är det en del som sitter med 250-400 i ping (som svajar), nästan som att skjuta på ett spöke.

Permalänk
Medlem

Håller faktist med TS men jag tror att lagg på både servrar och mus är orsaken. Finns en ganska stor tråd på Battlelogs forum där det klagas rejält på just muslagg. Har även sett att hitboxen inte hänger med dina rörelser, det är därför man så ofta blir dödad bakom skydd.
Som alltid hoppas man ju att DICE hinner fixa allt sådant här till släppet men jag blir mer och mer orolig.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 700 | Seasonic Focus+ 750W | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | Corsair Hydro H150i PRO | Palit GeForce RTX™ 2080 Ti GamingPro OC | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB | Samsung 970 EVO 500GB | Windows 10 Home| Synology Diskstation 918+, 2 x Seagate IronWolf 8 TB

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ&hd=1

Mer specifikt:
http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ&hd=1&t=6m10s

Client side nätkod = FAIL

Att få upp hit marks men att motståndaren inte blir skadad är problemet. Och att DICE failar på det är att faila med ALLT i ett FPS multiplayer spel.
Som att sälja bil utan fungerande ratt. BASIC ULTRA FAIL DICE.

Permalänk
Skrivet av MX510.:

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ&hd=1

Mer specifikt:
http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ&hd=1&t=6m10s

Client side nätkod = FAIL

Att få upp hit marks men att motståndaren inte blir skadad är problemet. Och att DICE failar på det är att faila med ALLT i ett FPS multiplayer spel.
Som att sälja bil utan fungerande ratt. BASIC ULTRA FAIL DICE.

Which part of BETA dont you understand?

Permalänk
Skrivet av MX510.:

När jag siktat in, dvs "ironsight", så ja, då förväntar jag mig att flertalet av kulorna skall gå RAKT.

Så är inte fallet. Och därför är jag besviken.

Spelet är inte till för pro aimers, efersom spelet är baserat på TUR om kulorna träffar.

Skill-taket för aim i detta spel, är alltså lågt.

Enligt mig är ett bra FPS spel, där desto mer du spelat, desto bättre blir du, tex på aim, och att spelet kan ta vara på / nyttja din skill.

I BC2 och BF3 så tas just aim-skillen/kunskapen inte alls hänsyn till.
Din uppövade aim blir osynlig då vapnen är så dåliga.

jag känner på ett sett samma sak som dig. Jag gillar både cod och bf3, men det är i sig 2 helt olika kategorier av spel.
I cod så är skillen mer aim, men i bf3 så fungerar de dock på ett annan sett, lagspel. Jag säger inte att lagspel inte gäller i cod, men i bf så är de så mycket mer en just den klassiska CS skillen så att säga, ska man komma långt i bf karriären så ska man ha en jävla tät klan

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Which part of BETA dont you understand?

Vet du hur många spel där folk har sagt samma sak:

"klaga inte det är beta"

Sen släpps spelet väldigt likt beta. Och spelet är dött i MP efter kort tid efter release.

Det är inte acceptabelt att ha extrema nätkod problem i ett multiplayer spel, oavsätt om det är beta. Nätkoden är det första man fixar i ett MP spel.

What u see if what u gonna get.

Betor ÄR och har varit tidsbegränsade demos i flera år nu.

Permalänk
Medlem

Just nu har betan stora hitbox buggar så även om du är bakom objekt som normalt sett inte ska kunna gå att skjuta igenom så träffar du ändå, jag har tex skjutit ner flertalet genom berg osv, störande när du lägger dig ner och så träffar skotten ändå. Lols..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Haha vi får väl se när spelet släpps

hahaha. Så mycket fail. Tragiskt att DICE skall vara såna noobs.

ETT MULTIPLAYER SPEL DÄR DE KONCENTRERAR SIG PÅ GRAFIKEN OCH LJUDUPPLEVELSEN. MEN KAN INTE SKAPA EN NÄTKOD SOM FUNKAR.

HAHA

LULZ LULZ LULZ

BROKEN GAME IS DEAD

Skönt å slippa småglin som dig i spelet

Permalänk
Medlem

Varför fortsätter ni denna diskussionen med en person som inte är villig att ens läsa era svar?

Det jag har märkt med spelet är att om servern laggar, är det bara att leta efter en SE server. Eftersom de flesta problem beror på lagget.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Skönt å slippa småglin som dig i spelet

De som köper trasiga spel, gör att spelföretagen kommer undan med det.

Ofta är beta nästan samma som release.

Spelföretagen kör taktiken "töm glöm" och ni går på den varje gång. Och sen klagar ni EFTERÅT att spelet är dåligt patchat.

Patetiskt, blåögt/naivt att försvara ett trasigt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Och spelet är dött i MP efter kort tid efter release.

Så du tror att det kommer att floppa?
Bra, håll dig borta,,,bye bye!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Jävla massa gnäll,om man inte vill bli arg över ett spel som inte är färdigt spela det inte då!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

det känns lite som att äta kakan innan den är färdig bakad och säga att dem smakar illa
vi lirar en beta
en beta som också tydligen är rätt gammal (då det skulle ta massa dig för dem att gå igenom allt), ca 1 månad gammal enligt folk
det finns massa problem och fixar på saker som vi INTE har just nu pga att vi kör på en gammal beta.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det är nog omöjligt att undvika hur dålig detta är i bc2 och BF3 betan hur inbiten man än är.

Men spelet är fortfarande mycket bra enligt mig. Problemet är väl att detta är en stor del av spelet så hoppas det åtminstone blir bättre.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Vet du hur många spel där folk har sagt samma sak:

"klaga inte det är beta"

Sen släpps spelet väldigt likt beta. Och spelet är dött i MP efter kort tid efter release.

Det är inte acceptabelt att ha extrema nätkod problem i ett multiplayer spel, oavsätt om det är beta. Nätkoden är det första man fixar i ett MP spel.

What u see if what u gonna get.

Betor ÄR och har varit tidsbegränsade demos i flera år nu.

Vet inte vilka betor du har spelat i där dom inte vill ha någon feedback angående buggar eller testa server kapacitet, men jag har personligen aldrig spelat en beta som inte vart just en beta. Du kanske tillhör den skaran som jag sett allt för ofta den senaste tiden som förväntar sig att det ska funka felfritt och är så säkra på att slut produkten kommer vara likadan. Dom flesta betor jag har spelat i har majoriteten av problemen fixats till release sen på samma gång har jag nog aldrig någonsin spelat en helt bugfri release av något spel, om man nu inte bortser från konsoler som typ nintendo 8-bit.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Återigen, trådskaparen har så jävla rätt, och videon som postade ger ju alla svar. Det är så INNERLIGT frustrerande att klart och tydligt skjuta någon, sedan dö och den man skjöt fortfarande har 100% health. Det var såhär i BC2, det är såhär i BF3 Beta och det kommer vara precis likadant i det färdiga spelet. DICE är lata jävlar, det har man lärt sig vid detta laget. För mig ligger underhållningen fortfarande i det taktiska, vinnande teamplayet, objectives etc, men när man gång på gång sliter håret av sig för att man dör på grund av dessa idiotiska faktorer dör spelglädjen för mig totalt. Jag kan inte fatta varför inte DICE fixar något sådant här från början, dvs fixar en optimerad nätkod utan problem, och sedan bygger spelet därifrån. Det här känns ju som att lacka om en kraschad bil.

Permalänk
Medlem

Det finns lite buggar i spelet..

Kryper du rammlar du under marken efter ett tag,
skjuter du i närstrid så kan du mata kulor även picka fram skott på motspelaren men inget händer han/hon vänder sig om och pang så är man död.. Detta har hänt otroligt många gånger för mig. Ser man sedan i spec inan respawn att motspelaren fortfarande har 100% health det är väldigt irriterande.. Ja,,, Jag Aimar BRA
l

sen gillar jag om det hade funnits 5sek i spawn läge så att man kan hinna gömma sig innan en camper kan döda en om ni förstår vad jag menar.. vart ganska less på det när en döda mig 4 gånger på samma spawn place dålig stil annars är spelet klockrent

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Återigen, trådskaparen har så jävla rätt, och videon som postade ger ju alla svar. Det är så INNERLIGT frustrerande att klart och tydligt skjuta någon, sedan dö och den man skjöt fortfarande har 100% health. Det var såhär i BC2, det är såhär i BF3 Beta och det kommer vara precis likadant i det färdiga spelet. DICE är lata jävlar, det har man lärt sig vid detta laget. För mig ligger underhållningen fortfarande i det taktiska, vinnande teamplayet, objectives etc, men när man gång på gång sliter håret av sig för att man dör på grund av dessa idiotiska faktorer dör spelglädjen för mig totalt. Jag kan inte fatta varför inte DICE fixar något sådant här från början, dvs fixar en optimerad nätkod utan problem, och sedan bygger spelet därifrån. Det här känns ju som att lacka om en kraschad bil.

Tack. Du är ett undantag på swec. På pro-gameing-siter så fattar alla sånt här direkt. Men på allmänna siter som sweclockers är folk deeerp heeerp i sådana här ämnen. Här bryr sig folk om grafiken och ljudet mer än spelmotorns kvalitet på nätkoden. LOL.

Så jävla skönt att videon visar problemet. För nu kan alla NO-SKILLERS till gamers sluta skriva i ett ämne de saknar kunskap i.

Permalänk
Medlem

Problemet är INTE att det är en BETA.
INTE! Nej!

Visst finns det extra många buggar i en beta men det är inte vad det handlar om. Det som det handlar om är NÄTKODEN.
Hit recognition är clientside. CLIENTSIDE!

Det betyder att du blir skadad innan den andra har börjat skuta. Ofta gör det så att du dör efter första kulan, även om den missade.

Sen att hitboxen kan stå kvar rätt länge om man lägger sig ner och kryper bakom skydd är en annan sak, det kan bero på att det är en beta. Men det är INTE det stora problemet.

Stora bokstäver, upprepningar och utropstecken för att förhoppningsvis några fler "DET ÄR EN BETA!!! LOLZ NUB P8" ska förstå. Visserligen kräver ju det att de faktiskt LÄSER så det är väl kört ändå men man kan ju alltid försöka.

Permalänk
Medlem

Tycker det funkar helt okej.

Jag gillar hur skotten beter sig och tycker att dom går lagom rakt. skjuter man försiktigt kan man knäppa snipers på långa avstånd även med assault rifles osv.

Tycker dock det är lite segt att döda vissa. (men kanske är lagom jag kommer nog köra hardcore ändå sen och då skadar man väl lite mer?)

Sen gillar jag Bf för i Bf är det svårt att döda lätt att dö.
Cod är också kul men där upplever jag det som tvärtom, lätt att döda svårt att dö.

lite annorlunda uttryckt i Cod funkar ninja style i Bf måste man spela smart och röra sig på rätt sätt vid rätt tid.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Citat:

Sen gillar jag Bf för i Bf är det svårt att döda lätt att dö.

Ergh, hur tänkte du här?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Konstigt jag träffar mkt, dock har jag märkt att hitboxen är märklig när folk ligger ner, annars så träffar JAG hela tiden. Dock är jag en van BC2 spelare oxå så det kanske är ett plus

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

BC2 FAIL nätkod: http://www.youtube.com/watch?v=jf3xUskJLgs&hd=1

Skottet gjorde 0% skada. Suck.

Permalänk
Inaktiv

Kul tråd, för det första jag o en kompis märkte med betan är att "äntligen träffar man där man skjuter" och var hur nöjda som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cARLBOM:

Konstigt jag träffar mkt, dock har jag märkt att hitboxen är märklig när folk ligger ner, annars så träffar JAG hela tiden. Dock är jag en van BC2 spelare oxå så det kanske är ett plus

Skrivet av Aresz:

Kul tråd, för det första jag o en kompis märkte med betan är att "äntligen träffar man där man skjuter" och var hur nöjda som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Precis ! Den är ju skitbra nu ! Men alla skitspelare måste ju gnälla för att de bara dör hela tiden. Och självklart är det spelets fel :-P. Och förresten alla cod whiners. visste ni att dagens automat vapen inte ens i närheten skjuter helt rakt. Det är bara i cod världen de gör det så det är inget fel på battlefield 3 som ni tror. Sen är ju ljuden tagna från när man skjuter med vapnen på riktigt. Pantskallar !

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

När jag siktat in, dvs "ironsight", så ja, då förväntar jag mig att flertalet av kulorna skall gå RAKT.

Så är inte fallet. Och därför är jag besviken.

Spelet är inte till för pro aimers, efersom spelet är baserat på TUR om kulorna träffar.

Skill-taket för aim i detta spel, är alltså lågt.

Enligt mig är ett bra FPS spel, där desto mer du spelat, desto bättre blir du, tex på aim, och att spelet kan ta vara på / nyttja din skill.

I BC2 och BF3 så tas just aim-skillen/kunskapen inte alls hänsyn till.
Din uppövade aim blir osynlig då vapnen är så dåliga.

Är du ett troll på riktigt? TUR?! Du måste ju för fan ligga steget före för att träffa hur kan du kalla de tur? Gå o kötta ditt mw2 där skotten anländer i pannan på motståndaren innan de ens lämnat pipan, VIVA LASERVAPEN UTAN REKYL!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Avstängd

Kul att många försvarar den dåliga hitboxen med att det är mer realistiskt så. Jag tyckte det va skit, spelet i sig så att säga. just sayin. Är man en BF pojke så är man, eller hur?

Permalänk
Medlem

Spela lite BF2 och sen gå tillbaka till BF3. Jag har spelat BF2 den senaste månaden och då kan du inte vara annat än tacksam för BF3 hitboxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Kul tråd, för det första jag o en kompis märkte med betan är att "äntligen träffar man där man skjuter" och var hur nöjda som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte annat än å hålla med! Riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem

1. Ja det är dålig hitbox på BF3 än så länge. Kan själv "vouca" för det. Själv kan man skjuta 5-10 skott i en spelares huvud utan att denne dör men när denne helt plötsligt vänder sig mot dig och trycker av 1 skott så dör man direkt.
2. Betan är inte alls oftast det färdiga spelet som vissa verkar tro. Man gör uppdateringar fram till en viss tidpunkt och i detta fall skulle BF3 inte ha en suck då det är alldeles för mycket som borde bli tillrättat. Dock så har det tyvärr blivit en trend hos en del utvecklare att släppa betor i jakt efter pengar (COD någon?).

I övrigt är det en sjukt bra upplevelse ljudmässigt, bra grafik men tråkigt gameplay på den enda kartan som fanns att tillgå. Gillar inte COD lir som ni kanske förstod ;P
Kommer den ta COD spelare? Njae de är för vana vid ett annat sätt att spela. Visst kommer vissa lira både COD och BF3, de är ju trotts allt 2 olika spelupplevelser...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC