"You have been disconnected from the server" BF3B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Har telias nya gateway skit jag med.

För att stänga av den öppna webbläsaren gå in på 192.168.1.1
Klicka på spel och program (tror jag det hette) sen konfigurera (ligger uppe till höger). Så klickar du bort bocken på Använd UnPn.

Kan skriva bättre förklaring när jag kommer hem, om du inte hittar

Tack har letat efter hur man stänger av upnp på routern men har inte hittat det. Nu funkar bf3 utan problem

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem till och från i BF3. Men när jag och en polare skulle lira lite BF2 så funkar det inte längre än 2 minuter för någon av oss.
Vi har provat UnPn av/på inga resultat
Vi har öppnat portar
Vi har stängt av brandväggen i TG789vn
Ingenting funkade. Finns det någon program så man kan se vad den blockerar eller vad som händer eller är det bara att byta till backs till det gamla ADSL2+ modemet och en "vanlig" router?

Permalänk
Medlem

Körde hela natten igår utan probem men idag så blir jag kickad från samtliga PB servrar efter 1-2 minuter. Testat att avinstallera PB manuellt och att uppdatera det manuellt. Misstänker att PB är kraftigt överbelastat just nu därav problemen. När man drar hem PB från deras hemsida så går det i ca 1kb/s.
Kommer snabbt ihåg alla PB relaterade problem man hade i Bad Company 2. Katastrof skit, stoppar ju inte ens fuskarna

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Jag har gjort allt det ovanstående jag har fortfarande problem med att jag blir disconnected, dock bara när det är kartbyte, så jag hinner alltid spela 1 karta sen blir man disconnected. Ibland kan man ha tur och spela fler kartor i rad, ytterst sällan dock. Innan vart jag också "Kicked by an administrator", det fixades genom att uppdatera PB manuellt. Finns det ingen lösning på problemet?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

jå jävla jobbigt! sitter fortfarande med detta problem och denna skitrouter! Hatar telia!