Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2009

Dubbla nätagg?

Har en liten fråga har skaffat ett GTX 470 och har ett nätagg på 450watt.
Fråga kan jag klämma i ett till 450watts nätagg bara för att driva grafikkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
root#
Registrerad
Mar 2006

Ja det går. Du bör tänka på att nätagget går igång när du tycker på power knappen, så antingen får du parallellkoppla den kablarna från båda aggen eller starta det ena manuellt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009

Nä, med så svagt agg är det ingen idè, dessutom kommer 450w klara ett GTx 470 fint

Phenom II x4 955 c2 @3,5Ghz @1,4v @2,7Ghz NB och HT || 8GB 10-9-8-25-35 @1808Mhz @1,8v || HD 6950 2GB DCII @924Mhz core @5748Mhz Vram@1,218v || 1TB HDD + 120GB SSD || Corsair HX750 || HAF 922 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Mar 2003

Vad har du för märke och modell på nyvarande nätdel? Är det bra så ska du kunna koppla in och köra och dubbla nätdelar fungerar men du får en till värmekälla, en till fläkt, det tar plats, du behöver modda/köpa en adapter så båda startar när du trycker på knappen osv.

- Allt om nätagg - Jag är inte nörd, jag är entusiast :) -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av fiskmasen_99:

Ja det går. Du bör tänka på att nätagget går igång när du tycker på power knappen, så antingen får du parallellkoppla den kablarna från båda aggen eller starta det ena manuellt.

Oki men då är det väl bara att starta det graffe nätagget först sen starta upp datorn?

Skrivet av Esseboy:

Nä, med så svagt agg är det ingen idè, dessutom kommer 450w klara ett GTx 470 fint

nu hänger jag inte med vad menar du?

Skrivet av fesen:

Vad har du för märke och modell på nyvarande nätdel? Är det bra så ska du kunna koppla in och köra och dubbla nätdelar fungerar men du får en till värmekälla, en till fläkt, det tar plats, du behöver modda/köpa en adapter så båda startar när du trycker på knappen osv.

FSP 450watt sitter i tror inte det ens är 80+ certat men det driver just nu 8 Hårddiskar en Q9550 processor och ett Radeon 4870 kort och det har funkat i 2 år nu! Men GTX470 drar ju 100watt till.... Det andra nya nätagget är ett bra Antec 450watt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Mar 2003

Du skulle nog kunna köra på 450wattarn men oklockat då sen lär det låta helvete då det nog får svettas en del.

- Allt om nätagg - Jag är inte nörd, jag är entusiast :) -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av fesen:

Du skulle nog kunna köra på 450wattarn men oklockat då sen lär det låta helvete då det nog får svettas en del.

Ok får väl testa men har svårt att tro att bara ett nätagg klarar det.
Kanske ska koppla ur hårdiskarna iofs, dom drar ju inte mer än 5-10watt men det är 8st också....
Processorn drar väl 95 watt tror ja....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
root#
Registrerad
Mar 2006

Ett 470+en testrigg drar 408W i load. Så det borde gå kan man tycka.