Nytt chassi pga för lång grafikkortskylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Nytt chassi pga för lång grafikkortskylare.

Hej,

Jag söker då ett nytt chassi pga att mitt define R3 är för litett för ett HD6970 med Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II monterat. Vilket jag tycker är lite synd för jag är jättenöjd med mitt R3 och för att det inte stod någonstans att det skulle förlänga hela enheten.

Men men, inte mycket att göra åt. Referenskylaren är inte att föredra då det låter så fruktansvärt när den drar igång på 5700 rpm.
Någon som vet ett bra chassi som det får plats ett långt grafikkort i alternativt en bra kylare för HD6970?

Jag har själv funderat på Fractal Design Arc, men allra allra helst vill jag få tag på en mindre kylare till grafikkortet. Fractal Design Define R3 är ju så bra! /sad

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det vore lättare om du mätte o skrev ut hur mycket utrymme du behöver.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Oj ursäkta. Behöver ett chassi som får plats med ett 33-34cm långt grafikkort.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Mitt Antec P180 (och efterföljarna) klarar kring 40 cm om man inte använder den övre hårddiskburen, nu är ju performance serien tänkt för de som vill bygga tyst, men de sväljer minst ett jättekort, men är kanske inte bästa valet för 2 korts system, men det går att lösa kylningen i dem också.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.