Battlefield 3 beta installationsproblem

Permalänk

Battlefield 3 beta installationsproblem

Hej!

Skulle idag ladda ner bf3 beta genom Orgin, det gick inge vidare då jag inte kunde välja vart spelet skulle placeras. Fick avbryta det och tanka samma filer genom en torrent..

Då jag sedan installerat Orgins och bf3 på samma disk kan jag inte starta det då det verkar som om spelet måste ligga i orginsmappen som finns på C disken i mappen program (x86). Jag har inte plats för att lägga spelet där, men det kanske bara behöver ligga någon speciell mapp just där?

Tacksam för svar!

Permalänk
Testpilot

Du kan ställa in under inställningarna var dina spel ska installeras.

Även fast jag valde att inte installera Origin i program files (har en egen mapp för alla spel) så var standardinställningen trots det att alla spel ska ligga i program files så det fick jag ändra efter jag installerat Origin. Har du redan installerat spel kommer de dock inte flyttas så du måste installera om de.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Du kan ställa in under inställningarna var dina spel ska installeras.

Även fast jag valde att inte installera Origin i program files (har en egen mapp för alla spel) så var standardinställningen trots det att alla spel ska ligga i program files så det fick jag ändra efter jag installerat Origin. Har du redan installerat spel kommer de dock inte flyttas så du måste installera om de.

När jag laddade ner det så verkade det redan vara installerat, fanns ingen installationsfil utan bara en bf3 ikon. Hur ska jag då installera om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImperatoRR:

När jag laddade ner det så verkade det redan vara installerat, fanns ingen installationsfil utan bara en bf3 ikon. Hur ska jag då installera om det?

Avinstallera och sedan ställer du in i origins inställningar var du vill installera spel.