Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Sep 2010

Dömd att inte få spela BF3

Mitt liv suger

Jag kör Vista för tillfället (64-bitar) och det verkar ju vara sjukt många som har problem med betan. Man ska uppgradera till SP2 men jag kommer aldrig förbi steg 1, kollat på Windows supportsida och lösningen har hittills varit att göra det manuellt (funkade inte), ta bort alla antivirus osv (funkade inte), använda deras egna program som hette FixIt (funkade inte)

Men det här är ju lugnt: Jag har Windows 7 installerat på en annan hårddisk! MEN ICKE! Jag har ett Asus P5E Ws Proffesional-moderkort och det stöder inte Windows 7, helt jävla fantastiskt! Asus, dom lallarna, har inte fixat drivrutiner till Windows 7 på 2 år, det uppskattar jag. Kan spela på Win7-installationen men jag föredrar faktiskt att spela med ljud, kanske jag som är konstig?

Antar att det jag vill ha hjälp med, antar dessutom att tråden bör ligga i Windows-delen och inte BF-forumet, är att installera Service Pack 2 utan att behöva göra en systemåterställning för att installationen misslyckas ))))))))))))))))

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jun 2011

Gör en backup på en annan hårddisk sen kan du blåsa om hela datorn Det skulle jag gjort.

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: MSI GTX 670 Power Edition, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz SSD: 2 OCZ Agility 3 120 gb, OCZ Soild 3 60 gb och Intel 335 240 gb PSU: Corsair AX 850w Chassi: FD Define Mini.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Nirr1:

Gör en backup på en annan hårddisk sen kan du blåsa om hela datorn Det skulle jag gjort.

Kommer ju fortfarande inte kunna få in Vista SP2? Eller?

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Jul 2008

Ditt moderkort använder realtek super lätt att hitta drivrutiner till det sök bara på google.

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av CoZalon:

Mitt liv suger

Jag kör Vista för tillfället (64-bitar) och det verkar ju vara sjukt många som har problem med betan. Man ska uppgradera till SP2 men jag kommer aldrig förbi steg 1, kollat på Windows supportsida och lösningen har hittills varit att göra det manuellt (funkade inte), ta bort alla antivirus osv (funkade inte), använda deras egna program som hette FixIt (funkade inte)

Men det här är ju lugnt: Jag har Windows 7 installerat på en annan hårddisk! MEN ICKE! Jag har ett Asus P5E Ws Proffesional-moderkort och det stöder inte Windows 7, helt jävla fantastiskt! Asus, dom lallarna, har inte fixat drivrutiner till Windows 7 på 2 år, det uppskattar jag. Kan spela på Win7-installationen men jag föredrar faktiskt att spela med ljud, kanske jag som är konstig?

Antar att det jag vill ha hjälp med, antar dessutom att tråden bör ligga i Windows-delen och inte BF-forumet, är att installera Service Pack 2 utan att behöva göra en systemåterställning för att installationen misslyckas ))))))))))))))))

kan börja med att säga såhär.. så gott som ALLA vista drivrutiner funkar i windows 7.. och för de andra så har ditt moderkort ett vanligt realtek ljudkort så annars är det bara att ladda ner "universal" drivrutiner från realteks hemsida för windows 7..

here we go!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av CoZalon:

Kommer ju fortfarande inte kunna få in Vista SP2? Eller?

varför ska du ha vista om du har w7??

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kovland, Sundsvall
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Nirr1:

Alternativt krympa partitionen ditt Vista ligger på och installera ytterliggare ett Vista. Då får du tillgång till alla filer på det gamla samtidigt som du kan boota in i det gamla utan att behöva byta hårddiskar fram och tillbaks beroende på hur ditt system är byggt. Kan vara bra att ha snabb tillgång till det gamla systemet om man behöver använda ett program man inte tagit sig tiden att installera på det nya.

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Andyah:

varför ska du ha vista om du har w7??

Jag avskyr Windows 7

Skrivet av norrby89:

kan börja med att säga såhär.. så gott som ALLA vista drivrutiner funkar i windows 7.. och för de andra så har ditt moderkort ett vanligt realtek ljudkort så annars är det bara att ladda ner "universal" drivrutiner från realteks hemsida för windows 7..

Utmärkt, då ska jag fixa det så temporärt. Men som permanent lösning vill jag gärna lyckas få in SP2 på mitt nuvarande Vista