Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Grafiken låst til 60%?

Upplever ingen upplevelse i grafiken. Spelade lite BC2 och tycker att det ser bättre ut en BF3 Beta.

Visst är det så att de har låst grafiken till ca 60% BF3 Beta?

Har allt på max i BF3 och är inte imponerad, därav min fråga.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Du måste starta om spelets för att ändringarna ska ske. Du kommer knappast klara av att maxa BF3 med ett 5850, inte ens nästan. Så eftersom du säger att du har max och det ändå är spelbart, så säger jag att inställningarna inte gått in. Tror inte de har spärrat någon grafik i betan.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2006

Ultra är spärrad.

Aesir Online Community - Gaming
En av sveriges största spelföreningar och gaming communitys!
www.aoc-gaming.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

sen såg inte bfbc2 "bra" ut när det släpptes heller, kan garantera att bf3 kommer se bättre ut efter ett par patcher / när nya generationens grafikkort släpps osv

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Sundbe:

Ultra är spärrad.

Sweclockers kunde ju testa med "Ultra" i sitt grafikkortstest som släpptes nyligen? De hade en "vanlig" betanyckel.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Då måste dom ha missat att ultra finns inte såvida dom inte har en speciell test version som har det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010

Jag körde med ultra på ett gtx 275. Det flöt på fint, fick dock stänga av aa, motion blur och sånt. 1920x1200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Kresimir:

Upplever ingen upplevelse i grafiken. Spelade lite BC2 och tycker att det ser bättre ut en BF3 Beta.

Visst är det så att de har låst grafiken till ca 60% BF3 Beta?

Har allt på max i BF3 och är inte imponerad, därav min fråga.

Kommer bli lite besviken om inte grafiken är åtminstone 20% bättre i slutversionen. Det ser lite B ut vissa saker och jag kör max i betan. Känslan i spelet tycker jag dom lyckats suveränt med dock samt ljudet. Det är väl ingen katastrof om grafiken inte blir mkt bättre då alltså, men liten besvikelse är det allt med tanke på hur det sett ut i videos..

p.s. införskaffat ett 580 och 1200w agg jag spelar med nu i min låda (fick plocka bort en fläkt för nätagget ).

Silverstone Fortress 2 2600k @ 4.5 780 SLI Asrock z68 extreme4 gen3 8 gb mem Corsair 1200W Gold SSD 256 gb Monitor Audio Silver RX1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Burks:

Jag körde med ultra på ett gtx 275. Det flöt på fint, fick dock stänga av aa, motion blur och sånt. 1920x1200.

det kortet kör ju bara dx10 som är mindre krävande av grafikkortet

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalstad
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av HazZarD:

Då måste dom ha missat att ultra finns inte såvida dom inte har en speciell test version som har det.

Men du, både jag och mina kompisar kör på ultra.
Klart att det finns ultra-inställningar på betan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa / Finland
Registrerad
Aug 2010

Jag har också hört att ultra är låst, visst man kan välja ultra men har för mig att det är medium/high inställningar för tillfället.

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av eppebansen:

det kortet kör ju bara dx10 som är mindre krävande av grafikkortet

Men jag kunde fortfarande välja ultra i inställningar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Det är ju iallafall skillnad på grafiken high vr ultra. Måste vara något fel för er som iten kan köra ultra. Såvida inte (high) heter ultra atm.

Förstår heller inte folk som säger att Bc2 ser bättre ut etc (har ni dx11)? För att inte tala om hur mycket smidigare FB2 motorn är. Iallafall känns det slätare och renare i BF3.

Gigabyte X370 Gaming K7 | Ryzen 7 1800X | 980ti G1 Gaming | 2x8 Corsair DDR4 3200 Vengence 16 LED | Crusial MX100 512 x2 | EVGA Supernova G2 850w | AC Freezer 33 | AOC G2460PQU | Steelseries M800 | Logitech G303 | Logitech G35 | Factal Design R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Leifson:

Du måste starta om spelets för att ändringarna ska ske. Du kommer knappast klara av att maxa BF3 med ett 5850, inte ens nästan. Så eftersom du säger att du har max och det ändå är spelbart, så säger jag att inställningarna inte gått in. Tror inte de har spärrat någon grafik i betan.

Flyter helt OK med HD5850, 30-40 fps. Jag kommer köpa nytt kort några månader efter release.

Men grafiken borde väl ändå se bra ut på Max fast då med lagg, vilket jag inte upplever med HD5850.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Burks:

Men jag kunde fortfarande välja ultra i inställningar...

ja det är bra
Rätt imponerande faktiskt

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Ett av de stora felen med grafiken i BF3 är färgfiltret och post processing som är onaturlig och överdriven. Färgerna känns urlakade och kontrastlösa, tyvärr precis som i BC2. Det är detta många uppenbarligen känner instinktivt men inte riktigt kan sätta fingret på exakt vad. Detta är anledningen till att många säger att de inte upplever något djup i bilden.

Detta har inte med klassiska grafikinställningar, antalet polygoner eller upplösning på texturerna i Medium vs Ultra-läge osv att göra. Utan det har att göra med att färgerna är helt onaturliga!

Crysis. Färgerna är inte 100% realistiska men det känns liksom ändå "rätt". Bilden har ett djup i sig.

Battlefield 3. Färgerna är onaturliga och blåtintade, ungefär som om man filmat skärmen med en mobilkamera. Bilden känns platt och blek.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Bingo! Och sen så underar jag varför gubbarna har en ljus glasyr över sig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Frux:

Ett av de stora felen med grafiken i BF3 är färgfiltret och post processing som är onaturlig och överdriven. Färgerna känns urlakade och kontrastlösa, tyvärr precis som i BC2. Det är detta många uppenbarligen känner instinktivt men inte riktigt kan sätta fingret på exakt vad. Detta är anledningen till att många säger att de inte upplever något djup i bilden.

Detta har inte med klassiska grafikinställningar, antalet polygoner eller upplösning på texturerna i Medium vs Ultra-läge osv att göra. Utan det har att göra med att färgerna är helt onaturliga!

Crysis. Färgerna är inte 100% realistiska men det känns liksom ändå "rätt". Bilden har ett djup i sig.
http://lh5.ggpht.com/_RU8vXW4WLqU/S1MVH3DiLMI/AAAAAAAALYc/40S...

Battlefield 3. Färgerna är onaturliga och blåtintade, ungefär som om man filmat skärmen med en mobilkamera. Bilden känns platt och blek.
http://www.gamepur.com/files/images/2011/bf3_beta_ps3_screen_...

Han kanske har skyddsglasögon eller något på sig därav den blåa nyansen

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Burks:

med GTX 275 kan du aldrig köra Ultra eftersom det kräver DX11

Moderkort: MSI Z270 M3 Gaming CPU: I7 7700K (4,9)
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Corsair H100i Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: NZXT H440 Rött Monitor: Acer XB271H G-Sync
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Rival 700

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av robbankentor:

med GTX 275 kan du aldrig köra Ultra eftersom det kräver DX11

det är då väldigt konstigt att jag gjorde det.

hade ultra på allt från "Graphics Quality" till " Terrain Decoration"

hade minsta möjliga på AA Deferred, Medium på aa post, Motion blur var av, Antistropic fildet var så lågt det gick och Ambient Occlusion var på det sämsta (minns inte vilket namn den har)

allt tuggade på fint i 1920x1200 59 Hz på dom senaste drivarna från Nvidia.

(Bilden är Swec egna alltså inte min)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Burks:

det är då väldigt konstigt att jag gjorde det.

http://www.sweclockers.com/image/red/2011/09/27/Ultra.JPG?t=o...

hade ultra på allt från "Graphics Quality" till " Terrain Decoration"

hade minsta möjliga på AA Deferred, Medium på aa post, Motion blur var av, Antistropic fildet var så lågt det gick och Ambient Occlusion var på det sämsta (minns inte vilket namn den har)

allt tuggade på fint i 1920x1200 59 Hz på dom senaste drivarna från Nvidia.

(Bilden är Swec egna alltså inte min)

du kanske kan välja ultra men du kommer aldrig att se all grafik som finns i ultra

Moderkort: MSI Z270 M3 Gaming CPU: I7 7700K (4,9)
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Corsair H100i Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: NZXT H440 Rött Monitor: Acer XB271H G-Sync
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Rival 700

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Det är fel att säga att han inte kan köra ultra, däremot kan han inte köra ultra med DirectX 11.

Jag rear ut min själ, allt ska bort - - Fractal Design Define R3 | Corsair RM750i | Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | XFX DD R9 280 3GB & Sapphire Dual-X R9 280X 3GB OC | 840 PRO 128 GB + 850 PRO 128 GB + Spinpoint F3 1 TB + NETGEAR ReadyNAS RN204 2x8 + 2x6 TB RAID5 & Synology DS216se 2x3 TB JBOD | BenQ XL2411T + AOC E2461FWH + AOC E2476VWM6 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red + Logitech G502 | ASUS FX502VM-DM265T/GL502-VMZ + 24 GB RAM + Intel 600p M.2 256 GB + 850 EVO 500 GB