HD5870 Klockar inte upp sig i BF3

Permalänk
Medlem

HD5870 Klockar inte upp sig i BF3

Som titeln säger så klockar inte mitt HD5870 upp sig till hög-prestanda clocksen när jag spelar BF3, därför får jag bara ut fjantiga 30 fps. Clocksen har fastnat på GPU-clock 400 mhz och Minnes-clock på 900 mhz. Jag har CCC 11.10. Någon som har någon aning hur jag gör för att klocka upp kortet?

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser du detta? När ser du detta? Kör du i windowed mode?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Hur ser du detta? När ser du detta? Kör du i windowed mode?

Problemet fixades av sig själv =S, men nu har jag ett nytt problem. Vissa games har jag nice fps på 65-100. Men nu har jag fått ett antal games i rad då fps varit på 30-60. Det tycker jag är jättekonstigt då jag inte ändrat till några högre inställningar.

Permalänk
Medlem

Om du kör med ett flash fönster i bakgrunden se till att stänga av hardware accelration i flash samt i firefox, säkert det du hade när den inte klockade upp sig.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jezen:

Problemet fixades av sig själv =S, men nu har jag ett nytt problem. Vissa games har jag nice fps på 65-100. Men nu har jag fått ett antal games i rad då fps varit på 30-60. Det tycker jag är jättekonstigt då jag inte ändrat till några högre inställningar.

Låter som du har v sync på i vissa spel, då kommer din fps hoppa mellan 30-60.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG