Squads i bf3, hur fungerar dom?

Permalänk

Squads i bf3, hur fungerar dom?

Har i princip inte läst något om detta spel. Funtar på att köpa det eftersom bf2 är ett av de få spel jag faktiskt spelat de senaste fem åren. Läste någonstans att squads fungerar annorlunda i trean. Att de helt enkelt är borttagna från spelet och att man ska använda något annat värdelöst program vid sidan om för att ordna detta?

Förstår inte riktigt resonemanget, är inte möjligheten att kunna spela i grupp halva grejjen med battlefield? Är meningen att man ska springa runt ensam utan någon strategi och bara skjuta på allt som rör sig eller? Någon som kan förklara för mig hur det här programmet fungerar? Antar att man fortfarande kan förmedla olika typer av ordrar i gruppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vadå cpu?:

Har i princip inte läst något om detta spel. Funtar på att köpa det eftersom bf2 är ett av de få spel jag faktiskt spelat de senaste fem åren. Läste någonstans att squads fungerar annorlunda i trean. Att de helt enkelt är borttagna från spelet och att man ska använda något annat värdelöst program vid sidan om för att ordna detta?

Förstår inte riktigt resonemanget, är inte möjligheten att kunna spela i grupp halva grejjen med battlefield? Är meningen att man ska springa runt ensam utan någon strategi och bara skjuta på allt som rör sig eller? Någon som kan förklara för mig hur det här programmet fungerar? Antar att man fortfarande kan förmedla olika typer av ordrar i gruppen?

Jag vet inte hur det funkar, men squads finns ju i Betan iaf...
EDIT: utan några extra program

Permalänk
Medlem

Man använder typ battlelog en sida du ser i webbläsaren..
där kan man bjuda in sina vänner till ett party och joina samma server tillsammans
det är troligen meningen att man ska hamna i samma sqaud som man kan göra "private" om man vill
dock kan jag säga att man hamnar inte i samma sqaud just nu och private funktion verkar vara avstängd.
men jag tror detta kommer funka bra när riktiga spelet släpps!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Verkar som man inte kan joina vilken squad man vill, utan blir inslängd i en random med plats. Vet inte om det kommer ändras eller om det finns något sätt att ändra vilken squad man är med i.

Permalänk
Skrivet av Se33:

Man använder typ battlelog en sida du ser i webbläsaren..
där kan man bjuda in sina vänner till ett party och joina samma server tillsammans
det är troligen meningen att man ska hamna i samma sqaud som man kan göra "private" om man vill
dock kan jag säga att man hamnar inte i samma sqaud just nu och private funktion verkar vara avstängd.
men jag tror detta kommer funka bra när riktiga spelet släpps!

Okej, då är jag med. Funderade först på att de plockat bort squads och möjligheten att sätta ut ordrar..
Undrar hur det fungerar om man är sex pers i samma squad och ansluter till ett spel där det i princip alltid är autobalansering..

Hur fungerar det om man hittar en grupp som verkar vettig på en spelserver? Som jag förstår det måste båda spelarna avsluta spelet, bjuda in varandra till en grupp i battlelog, för att sedan försöka ta sig in i samma server igen?
Jag hoppas och antar att jag missförstått det hela..

Permalänk
Medlem

"Joining as squads doesn't work in the BETA. " Källa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/2826551895412487853/
Låter som att de ännu inte implementerat squad systemet fullt ut. Vore ju puckat om de inte fixar till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

"Joining as squads doesn't work in the BETA. " Källa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/2826551895412487853/
Låter som att de ännu inte implementerat squad systemet fullt ut. Vore ju puckat om de inte fixar till det

skönt att veta. är ju riktigt skit med squden nu

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Läste nu att det inte blir några squads i bf3, får man som sagt fixa i battlelog efter release också..
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1434343-confirmed-squads-only-accessible-battlelog-no-squad-management-game.html