Överhettning / Battlefiled 3 Beta ?

Permalänk

Överhettning / Battlefiled 3 Beta ?

Hej alla på SC.
Jag har börjat köra betan lite grann, och då märkt att saker och ting inte riktigt sker som de skall.
Jag kör ALLT på lägsta, inte ens Motion Blur är ikryssat.
Efter några minuter av spelande så börjar hela skärmen blinka vitt, ungefär lika snabbt som ett ögonblick.

Vad beror detta på? Är min GPU överhettad eller är det något annat fel?

Specs:

Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi
Moderkort: ASUS P7P55 LX
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 5870 @ 1GB
Processor: Intel i7 860 @ 2,80GHz (Stock Kylare)
RAM: 6GB DDR3 (3 x 2GB @ 1600MHz)
HDD: 500TB @ 7200RPM
OS: Windows 7 Ultimate 64-Bit

GPU Temp (efter 30 minuters spelande): 70°C
CPU Temp (efter 30 minuters spelande): 50-55°C

Samt, när jag drar upp min fläkt till 50% på GPU'n så låter den förjävligt.
Inte som om att någonting skrapar i, utan snarare som en liten jetmotor, d.v.s, inget skrapande eller dylikt, utan det låter bara högt.
Lite som att köra en mixer, utan någonting i den.
EDIT: Jag har Catalyst Control Center 11.10 installerat, d.v.s BF3 drivrutinerna.

Mvh, Lector1674.

Permalänk

Anledningen till det vita blinkandet har inget med överhettning att göra vad jag vet. Det har antagligen drivrutinerna eller spelet själv.

http://www.youtube.com/watch?v=D-VFlbwW-vk

Flera har samma problem, inklusive jag själv. Det förekommer på alla platformar.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Skrivet av Oskalliator:

Anledningen till det vita blinkandet har inget med överhettning att göra vad jag vet. Det har antagligen drivrutinerna eller spelet själv.

http://www.youtube.com/watch?v=D-VFlbwW-vk

Flera har samma problem, inklusive jag själv. Det förekommer på alla platformar.

Tack så hemskt mycket för ditt svar, jag började bli orolig över att det var dags att inhandla nya komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lector1674:

Hej alla på SC.
Jag har börjat köra betan lite grann, och då märkt att saker och ting inte riktigt sker som de skall.
Jag kör ALLT på lägsta, inte ens Motion Blur är ikryssat.
Efter några minuter av spelande så börjar hela skärmen blinka vitt, ungefär lika snabbt som ett ögonblick.

Vad beror detta på? Är min GPU överhettad eller är det något annat fel?

Specs:

Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi
Moderkort: ASUS P7P55 LX
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 5870 @ 1GB
Processor: Intel i7 860 @ 2,80GHz (Stock Kylare)
RAM: 6GB DDR3 (3 x 2GB @ 1600MHz)
HDD: 500TB @ 7200RPM
OS: Windows 7 Ultimate 64-Bit

GPU Temp (efter 30 minuters spelande): 70°C
CPU Temp (efter 30 minuters spelande): 50-55°C

Samt, när jag drar upp min fläkt till 50% på GPU'n så låter den förjävligt.
Inte som om att någonting skrapar i, utan snarare som en liten jetmotor, d.v.s, inget skrapande eller dylikt, utan det låter bara högt.
Lite som att köra en mixer, utan någonting i den.
EDIT: Jag har Catalyst Control Center 11.10 installerat, d.v.s BF3 drivrutinerna.

Mvh, Lector1674.

Händer mig också från och till, inget att oroa sig för

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Jag har runt 70-100 FPS när jag kör allt på lägsta, max temperaturen på min GPU går upp i 70°C.
Är detta normalt, bra eller dåligt?

Samt, tror ni att jag kommer våga höja grafiken när BF3 släpps (d.v.s, kommer grafiken bli "säkrare", smartare rendring)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lector1674:

Jag har runt 70-100 FPS när jag kör allt på lägsta, max temperaturen på min GPU går upp i 70°C.
Är detta normalt, bra eller dåligt?

Samt, tror ni att jag kommer våga höja grafiken när BF3 släpps (d.v.s, kommer grafiken bli "säkrare", smartare rendring)?

det är normalt. inget att bry sig om

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lector1674:

Jag har runt 70-100 FPS när jag kör allt på lägsta, max temperaturen på min GPU går upp i 70°C.
Är detta normalt, bra eller dåligt?

Samt, tror ni att jag kommer våga höja grafiken när BF3 släpps (d.v.s, kommer grafiken bli "säkrare", smartare rendring)?

mitt kort ligger också runt 70 grader efter en tids spelande och det är helt normalt som ovande postare sa.
Jag kör allt på high i 1920x1080 (full hd) och de laggar inget för mig så du borde kunna köra högre grafik. Det blinkande vita har ja dock inte problem med men det har med drivrutinerna att göra som tidigare nämnt och när det kommer till smartare rendering lär det antagligen bli bättre flyt i spelet när det släpps är ju ändå trots allt bara beta

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...