Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

directx krasch i BF3

tjena!
jag har ett litet problem som jag hoppas att ni datorgurus kan hjälpa mig lite med.
jag kan gå in och spela på en server. men efter en stund så hänger det sig och jag får ett felmeddelande

"Directx function "dx renderer::trymap" failed with dxgi_error_device_removed: hardware device removed.. Gpu:"NVIDIA geforce 8800gts", Driver 28538. This error is usually caused by the graphvis driver crashing. try installing the latest drivers"

det dröjer olika länge varje gång innan jag får det. ibland kommer det direkt när jag joinat, och ibland kan det dröja upp till 45 minuter.
jag har de senaste drivrutinerna, och jag har installerat om dom säkert 5 gånger nu.

allt är inställt på low och off.

hoppas någon har nån hum om vad det är som krånglar.

förövrigt så vet jag att mitt grafikkort är lite "out of date". men jag har ett nytt liggandes. väntar bara på ett nytt nätagg:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Jag har samma kort och problem. Lagom irriterande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2010

Jag har exakt samma problem. Jag har gigabyte 8800gt

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 5 1600 3.9GHz -> Hyper 212 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3600MHz @3333MHz| Evga G3 750W | Samsung 840 evo 120GB, Crucial MX100 256GB | Logitech MX518 | Asus Xonar Essence STX| Beyerdynamic DT990| Dell 2412M |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

ja det suger rätt hårt, ingen av er som fått det att funka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2007

Samma problem jag med, geforce 8600GT. Tur att det bara är en beta, och att jag ska byta grafikkort...

AMD Phenom II x6 1090T - Gigabyte GA-78LMT - EVGA GTX 680

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag har samma kort men inte märkt av detta, har dock inte spelat så mycet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Jag köpte ett nytt. ^^ Nu funkar det prima. Mycket bättre med dx11, också.