Permalänk

Sli eller Cf? Kolla hit!

Hej har funderat på två olika lösningar nu när jag ska köpa nya grafikkort!
2st 6970 i Cf, eller 2st 570 i Sli? Vad tror ni är bäst?
Finns det några andra bra alternativ i samma prisklass? Tipsa i sånna fall:)
Mvh

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Själv har jag skaffat ett 6950 och planerar att skaffa ett till.

Edit: 6970 är inte jättemycket bättre, mellan 5-15 fps. 6950 är 500-1000 kr billigare.

Permalänk
Medlem

Jag kör tyvärr själv ati, så jag säger 570 alla dagar i veckan.

Permalänk

Jag skulle säga 2st 6970:-) tex http://www.inet.se/artikel/5409166/gigabyte-radeon-hd6970-oc-... dom är riktigt bra kylning på så du kan klocka dom mer om du skulle vilja

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av mitso:

Jag kör tyvärr själv ati, så jag säger 570 alla dagar i veckan.

Gräset är alltid grönare på andra sidan, eller?;)
Tycker att AMD Presterar bättre jämfört med summan som du lägger ut. Sen så har amd lyckats mycket bra med att få ut bra drivrutiner på sista tiden, vilket man inte kan säga om nvidia. Tycker mitt eget val av 2 6950s som är flashade till 6970s är det bästa valet idag, även om du inte har denna möjlighet så rekommenderar jag ändå 2 6950s.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

hade själv tagit 2 570. Men rekommenderar dig nog att ta 6970 istället för att den har mera minne

Permalänk
Medlem

Jag har alltid innan kört Nvidia fast bytte nyligen till ett 6870 och ska köpa ett till för Crossfire och jag är väldigt nöjd!
Nvidia drivers har börjat bli väldigt jobbiga tycker jag faktist!
och just nu tycker jag att AMD ligger väldigt bra.
jag skulle valt absolut valt 6950!
men tänk bara på att klockade kort inte alltid funkar så bra i crossfire.
Har läst en hel del om folk som har fått problem med det.
och ett tips är att undvika gigabytes kort.
har varit i en del butiker innan jag köpte mitt kort och frågat lite om dom olika tillverkarna och alla verkade ha fått tillbaka en hel del gigabyte kort men inga XFX och asus kort.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

Jag har alltid innan kört Nvidia fast bytte nyligen till ett 6870 och ska köpa ett till för Crossfire och jag är väldigt nöjd!
Nvidia drivers har börjat bli väldigt jobbiga tycker jag faktist!
och just nu tycker jag att AMD ligger väldigt bra.
jag skulle valt absolut valt 6950!
men tänk bara på att klockade kort inte alltid funkar så bra i crossfire.
Har läst en hel del om folk som har fått problem med det.
och ett tips är att undvika gigabytes kort.
har varit i en del butiker innan jag köpte mitt kort och frågat lite om dom olika tillverkarna och alla verkade ha fått tillbaka en hel del gigabyte kort men inga XFX och asus kort.

Samma körde alltid nvidia tidigare men nu vid nybygget i sommras tänkte jag testa något nytt så skaffade ett xfx 6870 referens design
och nu köpte jag ett xfx 6870 black edition här på sweclockers som troligen kommer imorgon så då blir de crossfire:D
får vi se hur bra de presterar

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|