Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Ett Gtx 580 eller två?

Hej jag undrar om det gör nån skillnad i spelet om jag har ett eller 2 Gtx 580 kort hur stor är skillnaden.
Om man tex drar ner grafiken på low med ett 580 får man mycket bättre fps då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Jag kör med ett gtx 580, får ca 47-50fps avg i parken 65-70 fps avg i tunnelbanan. Har allt på högsta samt aa och sånt. Sen kanske man får mer fps när riktiga spelet släpps, detta är ju en beta trots allt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Jag ligger då konstant på bra fps när jag spelar med höga inställningar och aa/af i 1920x1080. Kör med bara ett GTX 580 själv. Sen blir det ju svårt att säga om spelet är optimerat bättre vid release eller om det här är hur det kommer vara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Bennystreetracer:

Jag kör med ett gtx 580, får ca 47-50fps avg i parken 65-70 fps avg i tunnelbanan. Har allt på högsta samt aa och sånt. Sen kanske man får mer fps när riktiga spelet släpps, detta är ju en beta trots allt.

Jag testade att dra ner allt på low fick sjukt mycket bättre fps då men jag tänkte om man vill ha bra grafik och bra fps kanske det krävs 2st 580?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av robineng:

Jag ligger då konstant på bra fps när jag spelar med höga inställningar och aa/af i 1920x1080. Kör med bara ett GTX 580 själv. Sen blir det ju svårt att säga om spelet är optimerat bättre vid release eller om det här är hur det kommer vara.

Ops fail! dubbelpost sry.
Vad får du för Fps med höga inställningar ändrar du nåt i Nvidias kontrollpanel med?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

funderar på att tripla SLI faktiskt... o andra sidan har jag vant mig efter ha lirat eyefinity i va 1 år att tripla skärmar e löjligt grymt... Och att få det o flyta nice på 5760pxX1080px e inte lätt med detta spel.... Jag har fördelen att jag kan skylla på att det behövs för jobbet.

Fråga där e det ngn annan som sitter på GTX 580 Triple SLI o provat bf3, med surround då?

INTEL 6950X@ 4Ghz, GTX 980 gigabyte g1 SLI, G.skill 64GB DDR4, Samsung 850 512GB SSD, ASUS RAMPAGE V EXTREME, Corsair 1200w AX, 3x24" 5760x1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Ska man bara driva en skärm behöver man inte SLI. Räcker väldigt bra med ett 570 för att få det snyggt och snabbt i 1920*1080

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpg län
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Fredag:

Ska man bara driva en skärm behöver man inte SLI. Räcker väldigt bra med ett 570 för att få det snyggt och snabbt i 1920*1080

beror på hur kräsen man är. Jag har ett 570 och på vissa platser så går fpsen under 50(Kör allt på högsta i betan i 1080p) och de gillar jag inte så är sugen på ett till eventuellt. Men visst i de flesta lägen så räcker ett 570 men när man sedan kommer köra 64 spelars mapparna så lär de ju hända betydligt mer på skärmen och då kanske de krävs lite mer. Men som sagt, de handlar om hur kräsen man är:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Jag körde Caspian en hel del på fulla servrar. Ingen skillnad vad gäller spelbarheten, däremot var det mycket roligare. Det sista man tänker på är om man har 50 eller 60 fps, tycker grafikkortshysterin är överdriven när BF3 är både snyggt och lättdrivet.

Sen lär det optimeras att gå ännu bättre sen. Spara pengarna till nästa generations grafikkort istället. Tycker det är viktigare att hitta servrar med låg ping, och minska sin egen inputlag.

Skuggor och AA kan man sänka ett snäpp utan att man ser skillnad, om man måste ha hög fps. Tror mer det handlar om grupptryck, eller känslan av att "maxa allt" än att vara kräsen, då några små inställningar fixar allt till en perfekt upplevelse av BF3.

Själv ångrar jag mitt 570 lite, då ett 560Ti hade räckt bra tills nästa år. Nästan komiskt med folk som slösar pengar på dubbla 580 för att driva spelet på en skärm. Då skulle jag lagt pengarna på något där man verkligen upplever en skillnad, som att spela på tre skärmar, eller uppgradera ljudet, eller fixa bättre tangentbord och mus.

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter