Monitor program för fläkthastighet och temp.

Permalänk
Medlem

Monitor program för fläkthastighet och temp.

Jag har en liten fråga angående ett bra bra program för att övervaka temperaturerna i datorn medan man spelar.
Skulle vilja ha ett program som sparar low,medel och high temp på cpu och grafikkort (ATi HD6950) och även fläktlägena.
För tabbar jag ut ur spelet för att kolla så sänks hastigheten och tempen rätt fort så skulle vilja ha nått som ligger och loggar i bakgrunden.

Någon som kan ha ett bra tips till mig? Vill inte att datorn ska bli för varm nu när man börjat skruva upp hastigheten på både cpu och gpu!

//Tomas

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kör Coretemp (för Cpu) och Msi Afterburner (för grafik)... Kan även klocka grafikkortet från MSI afterburner. Kan tyvärr inte klocka direkt från Coretemp, men det funkar utmärkt för temperaturer!

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk

http://www.hwinfo.com/download64.html

Loggar min/max på cpu, gpu och hårddisk.

Loggar min/max fläkthastighet på cpu/gpu.

Permalänk
Medlem

Tack och bock hwinfo var exakt det jag vill ha!
Tack!