Permalänk

6870 i cf hjälp!

jag är lite bekymmrad över mitt nätaggregat! jag har ett
http://www.corsair.com/power-supply-units/builder-series/buil...

sen har jag ett "AMD Radeon HD 6870" från asus
tänkte köpa ett "AMD Radeon HD 6870" från powercolor och köra i CrossFire
min fråga e då om mitt nätagg kommer palla me dom eller om de kommer "explodera" xD
för som ja har förstått det ska CF kortet inte konsumera lika mycket som de första?!

Seriösa svar tack!
MVH Johnny

Permalänk
Medlem

Det ska räcka , dock är corsairs cx serie inte den bästa men det kommer att fungera finfint !
Se till att skaffa molex till pci-e adaptrar, fast du bör ju ha 2st när du har båda korten, tillverkarna brukar ju skicka med 1

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

6870 i crossfire så borde du minst ha 650w och då ska det vara ett kvalitet agg

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Vad har du för övriga komponenter?
6870 CF i sweclockers rigg drog ~425w, detta med en kraftigt överklockad i7a. Så du borde klara dig galant, även om nätagget inte är det bästa.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggistrumps:

jag är lite bekymmrad över mitt nätaggregat! jag har ett
http://www.corsair.com/power-supply-units/builder-series/buil...

sen har jag ett "AMD Radeon HD 6870" från asus
tänkte köpa ett "AMD Radeon HD 6870" från powercolor och köra i CrossFire
min fråga e då om mitt nätagg kommer palla me dom eller om de kommer "explodera" xD
för som ja har förstått det ska CF kortet inte konsumera lika mycket som de första?!

Seriösa svar tack!
MVH Johnny

Har också ett asus 6870 och har beställt ett powercolor 6870, har ett 650W nättagg och vad jag fattat ska det räcka så det är nog inga problem för din del heller.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk

tack till alla!

Permalänk

Då hade man tur kusinen ska köpa nytt grafikkort så jag får hans 6950...
Fråga: om man låser upp de till 6970, funkar samma drivrutiner?
Fråga: pallar mitt ovanstående nätaggregat ett till i CF?
Sissta frågan: funkar de att ha mitt nya kort i CF me mitt gamla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i