Nytt Amd 6990, crashar när CCC är installerat

Permalänk
Medlem

Nytt Amd 6990, crashar när CCC är installerat

Tjena, fick nyss mitt 6990 grafik kort, glad som jag var så peta jag in det i min dator, avinstallerade mina gamla drivrutiner samt ladda ner nya för det nya kortet.

Installerade först endast drivrutinerna, finemang fungerade det. Upptäckte då att CCC inte var installerat. Självklart så installerade jag det, ca 30 sekunder efter installation så fylls hela min skärm med färgglada figurer som sedan dödar min dator, en blue screen poppar upp;

Bad_pool_header

Startar om, tar ca 30 sekunder. Färgglada saker kommer upp, datorn får blue screen med ett liknande error.

Avinstallerar allt, samt drar in nya. Endast drivrutiner alltså inte CCC. Nu fungerar allt som det ska?

Men jag vill ha mitt CCC så jag kan manuellt ändra RPM m.m
Är helt OK inom mjukvara men detta har jag ej stött på förut, idé någon?

Mvh, Dumsnuten

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk

Provat att helt enkelt bara installera fullversionen av drivrutinerna på en gång istället för separerat? Kommer ihåg att förr i tiden så blev det ofta problem om man installerade drivrutinen och CCC separat. Om inte det funkar så prova en tidigare version istället.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Provat att helt enkelt bara installera fullversionen av drivrutinerna på en gång istället för separerat? Kommer ihåg att förr i tiden så blev det ofta problem om man installerade drivrutinen och CCC separat. Om inte det funkar så prova en tidigare version istället.

Har gjort både separat samt samtidigt. En tidigare version har jag ej testat & kan ej göra för tillfället.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Testa och avinstallera allt igen. Kör med Driver Sweeper i felsäkert läge särskillt om du haft en icke AMD kort innan. Installera igen, kan vara rester från förra grafikkortet som spökar. Sista utväg är väl en ominstallation av OS, ska ju inte behövas igentligen.

Permalänk
Medlem

11.10 preview ger bsod till 6990 och 6970 CF, det är inte den du har installerat? Problemet bakom bsod:n är att volten står 0.15 för låg för att kortet ska funka med drivrutinen.

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Testa och avinstallera allt igen. Kör med Driver Sweeper i felsäkert läge särskillt om du haft en icke AMD kort innan. Installera igen, kan vara rester från förra grafikkortet som spökar. Sista utväg är väl en ominstallation av OS, ska ju inte behövas igentligen.

Driver sweeper krashar när den försöker ta bort C:\Program\ati...

Yooz, tror jag installerade drivers som kom från 9/28, alltså drivers till BF3 beta, tror det var 11.9 ?

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Har läst runt lite & om jag förstått det rätt så måste man ha Service pack 1 installerat om du använder windows 7? För att kunna installera senaste CCC?

Är det så att man måste ha det eller kan man installera CCC ändå? Om man kan, vad kan det vara för fel?

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yooz111:

11.10 preview ger bsod till 6990 och 6970 CF, det är inte den du har installerat? Problemet bakom bsod:n är att volten står 0.15 för låg för att kortet ska funka med drivrutinen.

Jag körde 11.10 på CF 6970 utan problem o.O

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"