Battlefield 3 Radeon HD4870 problem.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Radeon HD4870 problem.

Hejsan! Om detta är fel del av forumet kan någon admin gärna flytta på tråden.

Det är så att mitt Battlefield 3 alltid krashar när jag är ungefär 3-10min inne i spelet och allt bara står stilla.
Sen när jag trycker på windows knappen och väntar ett tag så kommer jag till min bakgrundsbild och origin programmet säger att ett grafikkortsproblem har dykt upp och att det fungerar bra igen.

Jag har testat sänkt alla settings till Low, men det fungerar fortfarande inte, crashar hela tiden.
Detta händer bara i full screen mode och det känns ju lite tråkigt att sitta och spela i window mode.

Setup: står i mitt motto

Tacksam för hjälp
Luan

Permalänk
Medlem

FIck precis detta felmedelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumo:

Prova att installera om Catalyst. Jag hade ett 4850, 512MB, och körde med Win764bit och AMDs BF3 Beta av Catalyst (hittar den på Sweclockers).
Jag upplevde inga krasher pga grafikkort. Däremot gick det frunktansvärt långsamt, det tog ett par sekunder för datorn att registera att jag tryckte ned ESC (för att komma till Grafikmenyn).

Så jag tror att du är nog i samma sits som jag; det är dags att byta ut både GPU och CPU. Jag har inskaffat ett Asus 6950 2GB DCUII, Fraps visar en FPS på 50-60, men spelet känns segt. Härnäst blir det att pensionera min E8500, för jag tror att det är den som är orsaken.
När det är gjort är det väl lika bra att ominstallera OS och alltihopa för att bli av med skumma drivisar och annat som ger systemet åderförkalkning.