Ace Edge 990 - hur placera fläktar bäst?

Permalänk

Ace Edge 990 - hur placera fläktar bäst?

Äger i dagsläget detta chassi:

Har dock lite funderingar hur man ska placera fläktarna...

Tog mig friheten att göra en riktigt detaljerad skiss av chassit
De röda markeringarna är var jag för tillfället har placerat en del av fläktarna.
De blå är lediga platser för fläktar.
Bilden till höger är sidan av chassit...

Då till lite frågor....

Hur utnyttjar jag övriga platser bäst? Dvs. på vilken plats ska fläkten blåsa in resp. ut för att uppnå bäst kylning?
Värme stiger och då funderar jag på och man ska låta fläkten i botten blåsa uppåt och låta dom två fläktarna i "taket" blåsa ut(?)
Sen hur man ska göra med platserna i sidoplåten? Jag kan inte få in någon fläkt på sidan där cpu-kylaren är då kylaren är alldeles för hög. Men platsen som är i höjd med grafikkortet kan jag få in en.

Så, kom gärna med tips och förslag på hur jag ska placera fläktarna samt om fläktarna på respektive plats ska blåsa in eller ut luft.

Väldigt tacksam för tips/förslag/åsikter!

EDIT: Såg nu att tråden är felplacerad. Mod får gärna flytta tråden om den så önskar. Ber om ursäkt för detta!

mvh manutd

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4 TB SSD M.2 | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III