Är mitt moderkort kompatibelt?

Permalänk
Medlem

Är mitt moderkort kompatibelt?

Är ny till forumet, och funderat en stund på att skaffa en ny dator.
Dock så har jag inte råd, så jag tänkte se om jag kunde helt enkelt bara köpa det som behövs uppdateras.
Vilket egentligen var bara grafikkortet. Så eftersom jag inte vet knappt någonting om sånt så behöver jag hjälp.
Jag är ganska säker på att det moderkortet jag har är DELL XPS 210 D9200C MOTHERBOARD 0WG860
Och eftersom jag inte hittar någon kompatibilitets lista någonstans (vet inte riktigt vart jag kan leta efter sånt) så undrar jag om någon vet om moderkortet är kompatibelt med någon Radeon HD kort. helst Radeon HD 4200 uppåt.

Tack för svar
Mvh Fitzz

Permalänk

Det ser ut som det finns ett pci-e x16 slott på det kortet så du borde kunna köpa ett grafekort. Men sen måste du veta hur mycket plats det finns i chassiet för kortet.
Sedan är det det här med nättagget hur kraftigt det är om den orkar med det nya grafekortet. Hoppas det var till hjälp:)

Jo föresten vad har du för cpu också den kan flaska ditt nya grafekort.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Något mer Du behöver veta? vet inte riktigt om jag fick med allt här.

Processor:
2,40 gigahertz Intel Core 2 Duo
64 kilobyte primary memory cache
4096 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Not hyper-threaded

Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz, 2394 Mhz, 2 kärnor, 2 logiska processorer

nätagregatet verkar vara på 275 w

tack för svaret också

Permalänk

Jag skulle tro att agget blir för klent . För datorn du har är den köp färdig som den är så är agget dimetionerat för komponenterna som finns i den. Om du då köper ett kraftigare grafikkort så kommer den troligen inte att orka med det. Sen måste det finnas pci-e ström kontakt 6 pin från agget vissa kort kräver 2st 6pin kontakter.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

så med andra ord så är det kört för mig? :/

om det nu så är fallet vad för alternativ har jag då?

Tackar än en gång för svar och tid.

Permalänk

Du kan prova köpa ett billigt kort från typ tradera i hd 4200 serien o se vad som händer när du stoppar i det i datorn. Annars så är det nog bara att köpa en ny dator. Jag köpte mycke dator delar via tradera förut o byggde ihop sen sålde jag dom o sparade ihop pengar så att jag hade råd att köpa nya delar som jag har nu. Datorn i min sing gick på ca 13.5k. Lycka till med din dator.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

oki då vet jag, tack så mycket för svaren och ha en god kväll