Permalänk

Angående Chassin

Tjena, sitter just nu på ett Fractal Design R2 och kan säga att jag inte är helt nöjd. Har haft det sen i vintras, och visst det har väll alltid funkat, men ser inte vad folk tycker är så bra med det. Till att börja med, nu vet jag inte jag kanske är sämst på det men att få en bra kabeldragning är inte så lätt och utrymmet bakom moderkortet hjälper knappt, enligt mig svårt att få ett bra luftflöde i chassit också. Sido plåten till baksidan vart böjd för att jag skulle testa om ja fick på det när kablarna låg tajt. Utrymme är det inte så mycket av, och då kör jag ändå med original fläkt på cpu, en hårddisk och ett graffekort.

Däremot är det nog en av dom snyggare lådorna som finns.

Men iaf, vad har ni för erfarenheter av detta chassi?

Är sugen på att byta, vill helst inte byta till fulltower men har ni tips på något helst runt 500-700 kr som kanske är lite rymligare?

Permalänk
Medlem

Ta en titt i "Testcenter" och se om där är något chassi som faller dig i smaken

Permalänk
Medlem

I den prisklassen lär du inte hitta något bättre. 500 - 700 kr är faktiskt väldigt lite så ett vettigare chassi är svårt att hitta. :/
Jag hade nog satsat på att modda befintligt chassi!

Permalänk
Skrivet av Zaffy:

Ta en titt i "Testcenter" och se om där är något chassi som faller dig i smaken

Ska kolla , tack för tipset

Skrivet av borz:

I den prisklassen lär du inte hitta något bättre. 500 - 700 kr är faktiskt väldigt lite så ett vettigare chassi är svårt att hitta. :/
Jag hade nog satsat på att modda befintligt chassi!

Du kanske har rätt, frågan är om det kanske är mer värt att lägga pengarna på ett modulärt nätagg, det sparar ju plats osv

En till punkt är också, ni andra som kanske läser tråden är att skruvarna till sidoplåtarna är helt värdelösa. Får ju trycka och vrida plåten för att få fast den :/

Permalänk
Medlem

Vad gäller sidoplåten så kan det vara ett måndagsex. Sidoplåtarna på min R3 går som smör
Ett modulärt nätagg är guldvärt! Satsa på en Corsair AX750 som är dessutom semi-passivt!
CDON har AX750/850 till vettigt pris som blir ännu bättre med 5%-rabatt.

Permalänk
Skrivet av borz:

Vad gäller sidoplåten så kan det vara ett måndagsex. Sidoplåtarna på min R3 går som smör
Ett modulärt nätagg är guldvärt! Satsa på en Corsair AX750 som är dessutom semi-passivt!
CDON har AX750/850 till vettigt pris som blir ännu bättre med 5%-rabatt.

Gör nog så att jag inhandlar en processorkylare, fixar ny kylpasta och köper två noctua fläktar

Får nöja mig med detta chassit just nu, och får ha i åtanke att det är nog jag som intalat mig att det är dåligt. Satt och kollade i testcenter och det var enbart bra, får göra om lite i det helt enkelt!

Tackar för snabba svar