Hur vet jag att båda grafikkorten är igång?

Permalänk
Medlem

Hur vet jag att båda grafikkorten är igång?

Fick ny dator idag, hade ett 6950HD redan innan och köpte ett till.
Allt är korrekt ikopplat och AMD Catalyst ser båda korten och jag har aktiverat Crossfire, problemet är att när jag kollar i AMD Overdrive för att kolla tempen så är det 0% aktivitet från det andra kortet när jag sitter i Windows.

är det något jag gör fel eller ajktiveras det andra kortet bara så fort något krävande (t ex spel) öppnas?

Permalänk
Hedersmedlem

Och du har testat det du skriver om i din sista mening? Om inte gör det.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

höger klicka på ati grejjen i aktivitets fältet längs till höger och där ska det finnas nån sak minns inte vad den heter och du kan se i spel den där crossfire logan uppe på höger när det funkar nån får förklara bättre

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

höger klicka på ati grejjen i aktivitets fältet längs till höger och där ska det finnas nån sak minns inte vad den heter och du kan se i spel den där crossfire logan uppe på höger när det funkar nån får förklara bättre

Högerklicka på catalyst ikonen i aktivitetsfältet. Där ska du ha 4 AMD Radeon HD 6000 series. Dra musen över nr 1 sen över "Crossfirex settings" sen "Show crossfirex icon when applicable"

Och ja, andra kortet går inte igång om du inte spelar i fullscreen, endast då crossfire fungerar

Permalänk
Medlem

jag har bara 3 st AMD Radeon HD 6000 series något problem då eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drench^^:

jag har bara 3 st AMD Radeon HD 6000 series något problem då eller?

3-bild utgångar inga problem

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva