Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Corsair H80 kylning

Tjenare alla på sweclockers , jag har en corsair h80 . Kyler jättebra men finns det något annat sätt att få den att kyla ännu bättre? tex PnP eller något för jag ska nog snart leka med processorn lite
MVH Liam

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Sätt den på PnP inblås och stäng av funkation som gör att dom ligger och puttrar på40%, så de lägger sig i 100% mode hela tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av kebbe111:

Sätt den på PnP inblås och stäng av funkation som gör att dom ligger och puttrar på40%, så de lägger sig i 100% mode hela tiden.

Vad menar du med funkation ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

bios har en fan inställning som gör att dom går med tanke på hur varmt det är, stäng av den funktionen i bios och fläkarna till CPUn går i 100% hela tiden, det kan dra ner en del på värmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

Och låta desto mer oxå..
Att sätta den som inblås kommer bara ge nån, kanske några graders bättre skillnad och all varmluft från prollen kommer spy ut i chassiet och värma grafikkort, moderkort å hårddiskar. Personligen tycker jag det är bättre med den som utblås.

Main. - Corsair Obsidian 350D Mod - Custom Loop - Corsair AX860 - Asus Maximus V Gene - Intel i7 3770K - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - EVGA GTX 780 SC ACX - Asus Xonar D2X - Samsung 830 128GB SSD - 2x Samsung 840 Evo 250GB RAID0 - Corsair F120 120GB - 750GB lagring - Logitech G502 - SteelSeries 6Gv2 - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Tandborste:

Och låta desto mer oxå..
Att sätta den som inblås kommer bara ge nån, kanske några graders bättre skillnad och all varmluft från prollen kommer spy ut i chassiet och värma grafikkort, moderkort å hårddiskar. Personligen tycker jag det är bättre med den som utblås.

Har min som inblås. Var också skeptisk i början men den har varken höjt värmen på grafikkort, moderkort eller hårddiskar.
Kör visserligen med 2st 140mms på toppen som blåser ut all värme.

Allt i ett Arc Midi.

Asus P8Z68-V | i5 2500k | Corsair H80 | MSI GTX 560 Ti Twin Frozr II | 8GB DDR3 Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair HX 750W | Corsair Carbide 500R White | Crucial M4 128GB SSD