Permalänk
Medlem

Dubbelskärm ger blåskärm

Jag skaffade en extra skärm till min dator idag eftersom jag kört med bara tv ett tag. Klåfingrig som jag är skulle jag kolla hur bra upplösning den klarade direkt men det ledde bara till blåskärm... Både tv:n och skärmen fungerar utmärkt var för sig, och till en början tillsammans, men inte längre.jag kommer inte åt att ändra upplösningen heller eftersom båda skärmarna slocknar när de båda ansluts.
Någon som har ett trick för detta?

Permalänk

Har ditt grafikkort 128mb vram? eller 64mb? Nvidia eller AMD? sli/CFx elller ej?

information hade varit bra;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Just ja! Det kanske vore lättare då...
Jag hade dock lite tur nu tror jag. Jag tog ur ena skärmen så fort det slocknade och då såg jag att någon drivrutin eller liknande slutat svara.efter att ha försökt läsa ballongen tre gånger så kunde jag plötsligt ändra bådas upplösning även om bara skärmen var ansluten, så nu fungerar det igen...! konstigaste problemet jag haft som löst sig själv.

Permalänk
Skrivet av Zamuraj:

Just ja! Det kanske vore lättare då...
Jag hade dock lite tur nu tror jag. Jag tog ur ena skärmen så fort det slocknade och då såg jag att någon drivrutin eller liknande slutat svara.efter att ha försökt läsa ballongen tre gånger så kunde jag plötsligt ändra bådas upplösning även om bara skärmen var ansluten, så nu fungerar det igen...! konstigaste problemet jag haft som löst sig själv.

Det var ju utmärkt;) Om det var någon drivrutin som spökade så borde du nog uppdatera dem:P

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk