Grafikkort till gammalt moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Grafikkort till gammalt moderkort

Hej,

Jag har ett gammalt moderkort som heter ASRock P5B-de och grafikkortet ATI Radeon 4870HD (trorjag)
Nu har jag börjat köra lite BF3 och har bara 30avg FPS med medium på metro mappen, men på Caspian laggar jag med low!

Nu tänkte jag uppgradera mitt grafikkort men inte moderkortet, så vad är det bästa grafikkort för runt 2.000kr som funkar till mitt moderkort, om det nu finns?

Har tänkt på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647466 men vet inte om moderkortet klarar det, jag är okunnig inom datordelar.

Grafikkort: ATI Club 4870 HD
Nätagg: Deltaco psu-463
Processor: Intel Core 2 Quad Q9400 2.66GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Apr 2006

Vad har du för övriga komponenter (processor och nätagg)?

Intel i7 2600K @ 4.4 GHz | MSI GTX 1060 Gaming X (6GB) | Corsair 8GB VENGEANCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Decster:

Vad har du för övriga komponenter (processor och nätagg)?

Processor: Intel Core 2 Quad Q9400 2.66GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz
Nätagg: Inte en aning, hur kan man kolla upp? :S

Mitt hela grafikkort dock: Club 3D HD 4870 PCIE 512M DDR5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2011

Min kompis hade nästan exakt samma och det funkar jättebra för honom med ett gigabyte 6950 windforce 1GB.
Rekommenderar dock en mindre modell av 6950 då jag i princip fick bygga om hans chassi. KOLLA ATT NÄTAGGET ORKAR!!

"Aurelia"
Chassi: Antec Twelve Hundred Mobo: Asrock P67 Extreme6 CPU: i7 2600K @ 4.6 GHz Internminne: Corsair Vengence 1600MHz 16GB GPU: Radeon HD 6990 PSU: OCZ ZX-series1250W 80+ GULD CPU-Kylare: Zalman CNPS-9900 MAX Lagring: SSD Force Series 60GB, 2TB ECO Green, 640GB WD Black, 1TB Lacie Extern/Portabel,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kokain.ninja
Registrerad
Nov 2010

För att kolla nätagget, öppna lådan och titta på "lådan" med en massa sladdar från.

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Tackar för hjälpen! Nätagget var tydligen "Deltaco psu-463".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Likabawz:

Tackar för hjälpen! Nätagget var tydligen "Deltaco psu-463".

Titta en gång till , det brukar stå effekt också.

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 SSD 240GB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

skulle säga att du troligen kommer behöva ett nytt nätagg deltaco gör budget delar som inte är säkert att de äns kan leverera vad som står specifierat på klisterlappen.

ett dålitgt nätagg är som att rosta bröd i badkaret medans du badar, du riskerar mer än bara brödrosten...

om nätagget går sönder kan det dra med sig mer delar och med budgetagg framför allt då de ofta saknar diverse skyddskretsar som ska förhindra att andra delar går sönder om det skulle smälla.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle säga att du troligen kommer behöva ett nytt nätagg deltaco gör budget delar som inte är säkert att de äns kan leverera vad som står specifierat på klisterlappen.

ett dålitgt nätagg är som att rosta bröd i badkaret medans du badar, du riskerar mer än bara brödrosten...

om nätagget går sönder kan det dra med sig mer delar och med budgetagg framför allt då de ofta saknar diverse skyddskretsar som ska förhindra att andra delar går sönder om det skulle smälla.

Hmm okey, måste jag tänka på att mina andra datordelar ska vara kompatibel(stavning) med nätägget?

Det var min polare som byggde datorn och jag vet inte mycket om alla delar, och vill helst bara byta grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Likabawz:

Hmm okey, måste jag tänka på att mina andra datordelar ska vara kompatibel(stavning) med nätägget?

Det var min polare som byggde datorn och jag vet inte mycket om alla delar, och vill helst bara byta grafikkort.

du behöver bara se till att nätagget har nog effekt för att driva dina delar

Antec DF-10 | Gigabyte GA-990XA | AMD FX8350BE | Cooler Master Hyper TX3 | Zotac GTX 770 2GB | Corsair XMS3 2x4+2x2GB 1333MHz | SanDisk Ultra II 240GB | Samsung Ecogreen F2 500GB | Seagate 1TB | WD Elements 1TB | Benq V2220 | Win10 x64 | Deathadder Chroma | Steelseries 5L